Peru a Machu Picchutól az Amazonasig

14 napos kaland a Csendes-óceántól az Andokig, Nasca vonalakkal, kondorokkal, indián piacokkal, Amazóniával

1. nap: Budapest - Lima

A kora reggeli órákban Budapestről repülünk, párizsi átszállással a déli Amerika legmisztikusabb célállomására, Peruba. Érkezés az esti órákban. Szállás: Lima

2. nap: Lima - Peru fővárosa

A nap első felében felkeressük Lima óvárosát. Megtekintjük a Főtéren található elnöki palotát, a Városházát és Főpostát, valamint a Katedrálist. Meglátogatjuk a Szent Ferenc-kolostort, majd pillantást vetünk a város egyik modern negyedére, a tengerparton épült, üzleti központként szolgáló Mirafloresre. Délután megkezdjük ismerkedésünket Peru ősi múltjával. Erre alig van jobb hely, mint a Larco Herrera múzeum, ahol több mint 44 000 szebbnél szebb régészeti leletet őriznek. Este opcionális kulináris kalandozás. Szállás: Lima

3. nap: Lima - Nasca: irány a sivatag

Ezen a napon egy 446 km-es út vár ránk, ezért hajnalban kell útra kelnünk. Nekivágunk a sivatagnak, ám utazásunkat megszakítjuk a Limától 300 km-re, Ica városa mellett fekvő Huacachina-oázisban. Itt a hatalmas homokdűnék között fakadó forrás valóságos oázist hozott létre. Megállónk során a bátrabbak kipróbálhatják a négy kerék meghajtású homokjárókat vagy éppen homok boardra pattanhatnak. Szállás. Nasca

4. nap: A Nasca-vonalak felett

Délelőtt felkeressük a Nasca-kultúra sivatagi homokkal borított fővárosát, Cahuachit. Ezután következik a nap és az egész utazás egyik fénypontja, a repülés a Nascavonalak fölött, ahol végig nézhetjük a különleges alakzatokat a gépből. Szállás: Nasca

5. nap: Keresztül az Andokon

Ezen a napon hosszú ízelítőt kapunk a sivatag és a hegyvidék találkozásából. Átszeljük az Andok nyugati, esőmentes oldalát, hogy 10 órányi kanyargás után megérkezzünk Peru talán legszebb városába, a 2500 m magasan fekvő fehér Arequipába. Szállás: Arequipa

6. nap: Arequipa fehér városa és a kondorok útja

Délelőtt olyan kiemelkedő látnivalók várnak ránk, mint a Szent Katalin-apácakolostor és a jezsuiták temploma, de meglátogatjuk a Museo Santuarios Andinost is, ahol Juanita, az inka korban feláldozott kislány múmiája is megtekinthető. Délután továbbindulunk az Andok mélyébe a monumentális Colca kanyonhoz. A kondorok útja egy majd 5000 méteres hágón is átvezet bennünket. A fárasztó, de gyönyörű utat La Calera 85 °C-os hévforrásának öt medencéjében pihenhetjük ki. Szállás: Chivay (3600 m)

7. nap: Keselyű lesen a Colca-kanyon peremén

Hajnalban a Cruz del Condorhoz indulunk. Lábunk alatt a világ egyik legmélyebb kanyonja, fejünk fölött az Andok havas csúcsai, a Chachani és az Ampato. Kitartóan várjuk, hogy egy három méter szárnyfesztávolságú andoki kondor elhagyja fészkét, hogy lencsénk végére kerüljön. Délután visszatérünk Arequipába. Szállás: Arequipa

8. nap: Cusco lejtős utcáin

Reggel Cuscoba repülünk. Egész napunkat a különleges, spanyol és indián építészeti hagyományokat ápoló hegyi városban és szomszédságában töltjük. A csodálatos barokk főtér és a jezsuita templom után bekukkantunk a 16. századi katedrálisba és a Coricancha Naptemplomába. Délután körbejárjuk a Cusco környéki inka romterületeket, a soktonnás kövekből összerótt Saqsawamant, a különös sziklaformációjáról ismert Kenkót, Puca Pucarát, a vörös erődöt, végül a forrásba épített Tambo Machayt. Szállás: Cusco

9. nap: Az inka Szent-völgy romvárosaiban

Átkelünk az Urubamba-folyó völgyébe. Előbb felkeressük Chinchero inka romjait, majd megcsodáljuk Moray különös teraszait, a Cordillera Vilcabamba havas csúcsait, hogy leereszkedjünk Ollantaytambo romvárosához, ahol mélyebb ismeretséget kötünk az inkák spirituális és építészeti hagyományaival. Szállás: Ollantaytambo

10. nap: Szakrális központ az Andokban: a Machu Picchu

Reggel vonattal utazunk Aguas Calientesbe, ahonnan kisbusszal közelítjük meg az inkák titokzatos szellemvárosát, Machu Picchut. Kora délutánig időzünk a 2500 m magasan elterülő, lenyűgöző városban. Estére kisvonatunkkal, majd busszal visszatérünk Cuscóba. Szállás: Cusco.

11. nap: Irány Amazónia

Délelőtt egy félórás repülőút vár ránk a trópusi Puerto Maldonadóba, ahonnan a Madre de Dioson tett csónakúton közelítjük őserdei lodge-unkat. A helyi ízeket felvonultató ebédet követő a lodge-ot körülvevő őserdővel ismerkedünk egy órás séta keretében. Este ismét csónakba szállunk, hogy a Madre de Dios éjszakai állatvilágával ismerkedve kajmánlesre induljunk. Szállás: lodge

12. nap: Barangolás az amazónia őserdőben

Reggel csónakútra indulunk a Madre de Dios folyón, majd túrázunk a Tambopata Természetvédelmi Területen, a Sandoval-tavon csónakázva megismerkedünk a vidék őshonos állatvilágával, az óriás folyami vidrával, a fekete kajmánnal, a bőgő majommal. Délután ismét csónakba ülünk, majd felmászunk az őserdő 30 m magas fáira épített toronyra, ahonnan hét függőhídon át lombkorona sétára indulunk. Szállás: lodge

13-14. nap: Útban hazafelé

A nap folyamán visszarepülünk Cuscóba, majd onnan Limába, ahonnan – pihenő idő után – következhet ismét az óceán átrepülése, de ezúttal hazafelé.

katalógus letöltése (PDF, 15 MByte)