Kolumbia - a mágikus Latin-Amerika bölcsőjében

11 nap Gabriel Garcia Marquez szeretett hazájában sok vidámsággal, szépséggel, gasztro élménnyel

1. nap: Irány délnyugat

Elutazás átszállással a dél-amerikai kontinens egyedülállóan izgalmas országába. Érkezés az esti órákban, pihenés. Szállás: Bogotá.

2. nap: Zipaquirá sókatedrálisától a Guatatíva tóvidékig

Reggelink után elutazunk a közelben található Zipaquirá 200 méterre a föld alatt megbúvó sókatedrálisához, ami a mai napig felszentelt katolikus templomként működik. Látogatásunk után az őslakosok földje felé tartunk. A muiscák szent tava gyönyörű, misztikus és békés vidék. Itt ismerkedhetünk meg az ősi beavatási szertartásaikkal és a vezér beiktatás különös szokásaival. Estére visszautazunk a fővárosba Szállás: Bogotá.

3. nap: Kávézás Fusagasugában

Kényelmes reggelünk után a Bogota közeli vidék csodálatos környezetben fekvő kávéültetvényeinek egyikét látogatjuk meg, hogy részletesebben megismerkedjünk az ország egyik legfontosabb és legfinomabb export cikkének útjával. Látogatásunk során megismerkedünk a kávétermelés és feldolgozás legfontosabb műveleteivel, s barátságos és elegáns környezetben fogyasztjuk el ebédünket a Hacienda Colomában. Szállás: Bogotá.

4. nap: Óriásváros a gyönyörű koloniális mag körül: Bogotá

Reggeli után visszautazunk. Ma a főváros felfedezése vár ránk. A 2600 méteres magasságban fekvő Bogota kellemes klímával, számos építészeti és kulturális látványossággal vár Bennünket. Kezdésnek Monserrate hegyéről pillantunk le a városközpontra, majd aláereszkedünk és a koloniális negyed, a La Candelaria lesz a célpontunk. 17– 18. századi, gyönyörűen díszített gyarmati templomok és középületek, mudejar stílusú boltívek várnak, s számos érdekesség. Így például a világ egyik leggazdagabb Arany Múzeuma. Fernando Botero különleges művészete a Botero múzeumban. Este átrepülés Medellínbe. Szállás: Medellín.

5. nap: El Nuevo Peñol - Guatape és a varázslatos vidék

Ma ismét a varázslatos kolumbiai vidéki életből kapunk ízelítőt. El Nuevo Peñol and Guatape falvai igazi gyöngyszemek, sajátos építészettel, amit soha nem lehet megunni. Macskaköves utcácskák, faragott és kovácsoltvas ablakrácsok, erkélyek és pálmák, mediterrán cseréptetők, színes házak, jó kedélyű helyiek várnak ránk. Vállalkozókedvűek felmászhatnak La Piedra del Peñol monlitjára, ahonnan belátható e csodás vidék. Szállás: Medellín.

6. nap: Modern építészet és pezsgő élet Medellínben

Reggeli után ismerkedés a fiatalos, modern és dinamikus Medellínnel. A konyhájáról és éjszakai életéről is híres városban felkeressük a falusi Kolumbiát idéző Pueblito Paisát csakúgy, mint a modern latin-amerikai építészet jeles képviselőit, a Plaza Mayort és a Parque Biblioteca Españát, vagy a híres sétálóutcát, a Carabobót. Estére a Karib-tenger melengető partjaihoz repülünk. Szállás: Cartagena.

7. nap: Gabriel García Márquez városa: Cartagena - a felejthetetlen

Cartagena, egy újabb elképesztő állomásunk, mely a 16. századtól kezdődően kiemelkedően fontos szerepet játszott a spanyolok újvilágbeli terveiben. Egykor a spanyol ezüstflotta egyik fő támaszpontja, majd a karibi angol, holland és francia kalózok kedvelt célpontja volt. Óvárosa ma a világörökség része. Látogatásunkat a Cerro de la Popán kezdjük, azon a csúcson, ahol a hódítók első kolostorukat építették. Nem maradhat ki a San Felipe erőd, a legnagyobb katonai épületegyüttes, amit a spanyolok valaha is emeltek a térségben, San Pedro Claver, a „négerek apostolának” kolostora, és persze maga az óváros sem. Szállás: Cartagena.

8-9. nap: Pihenőnapok Rosario-szigetek lehetőséggel

Pihenőnap Latin-Amerika leghangulatosabb karibi városában. Opcionális lehetőség: egész napos kirándulás a Rosario-szigetekre. A huszonhét kisebb-nagyobb sziget a Cartagena-öbölben fekszik, nemzeti parkja a térség legnagyobb korallzátony-rendszerének védelmét is ellátja. Pihenés és fürdés vár ránk itt türkiz tengerrel, homokos tengerpartokkal és pálmákkal, egyszóval mindazzal, amit az ember a Karib-tenger kolumbiai részétől is joggal várhat el. Szállás: Cartagena.

10-11. nap: Cartagena és hazaindulás

Szabadprogram után búcsút intünk Kolumbiának, és bogotai, illetve európai átszállással Budapestre utazunk.

katalógus letöltése (PDF, 15 MByte)