Séták Ománban

8 nap háromezres hegyekben, vöröslő homokdűnék között és türkiz óceánparton

8 nap / min. 12 fő
1. nap: Elutazás Ománba

Budapestről átszállással Maszkatba repülünk, este érkezünk Omán fővárosába, transzfer a hotelbe. Szállás: Maszkat

2. nap: Maszkat: a szultán fővárosa

Reggeli után barangolás a néhány éve még a világtól elzárt szultanátus bájos fővárosában: előbb az impozáns Nagymecsetbe látogatunk, majd tárlatvezetés következik a Bayt al-Zubair néprajzi múzeumban. Kellemes séta a tengerparti mólón és a nyüzsgő kikötőben, fotóstop a szultán palotájánál, majd nyugatnak indulunk, hogy megkezdjük kalandtúránkat a hegyekben. Szállás: Nizwa

3. nap: Jebel Akhdar: a „zöld” hegység völgyeiben

Reggel terepjárókba szállunk és szerpentineken kanyargunk tovább a Jebel Akhdar vadregényes tájain. Délután kis hegyi falvakban sétálgatunk, gyönyörködve az alattunk elterülő völgyek lenyűgöző látványában: találkozás kedves helybéliekkel, betekintés egy elzárt világ mindennapjaiba. Szállás: Jebel Akhdar

4. nap: Séták Omán hegyi falvaiban

Hajnalban kelünk, hogy átélhessük a napfelkeltét Arábia hegyeiben: időt hagyunk arra, hogy magunkba szívhassuk a látványt. Misfat al-Abriyeen falvába látogatunk, helyiek körében fogyasztjuk el hagyományos arab ebédünket, majd gyalog folytatjuk felfedező utunkat Al Hamra kisvárosában. Szállás: Jebel Shams

5. nap: Gyalog Arábia óriás kanyonjaiban

Ma meghódítjuk Omán legmagasabb csúcsát! Felemelő, különleges élmény alátekinteni a sivatagos, vöröslő hegyvidékre. A Jebel Shams teraszai és kanyonjai peremén folytatjuk túránkat, majd gyalog barangoljuk be As Sab elhagyatott faluját. Szállás: Jebel Shams

6. nap: Nizwa kecskepiacán és beduinokkal a sivatagban

Reggel búcsút intünk a hegyeknek és Nizwa állatpiacára látogatunk. Nem mindennapi látvány fogad: hófehér galabiyyában alkudozó falusiak, tevéken érkező beduinok, kecskék teherautók platóján, zsivaly, zűrzavar. Felmászunk Nizwa erődjébe, közelről is megismerkedünk a sivatag építészetével. Délután újra terepjáróinkba szállunk és bevetjük magunkat a Wahiba Sands sivatag vöröslő homokdűnéi közé. Naplementekor érjük el a beduintábort, tábortűz melletti vacsora és beduinok tánca teszi feledhetetlenné ezt a varázslatos élményt. Éjszaka sivatagi sátortáborban. Szállás: Wahiba Sands.

7. nap: Szindbáddal az óceánparton

Korán kelünk, hogy szemtanúi lehessünk a homoktenger színeváltozásának, ahogy a sivatagi Nap egyre magasabbra emelkedik az égen. Elbúcsúzunk vendéglátóinktól és Sur kikötője felé hajtunk, útközben séta Wadi Bani Khalid vad kanyonjában, ahol a zord sziklák vörösének tökéletes kontrasztot ad a folyó méregzöldje. Innen az óceánpart mentén haladunk tovább északnak, sokszor megállunk élvezni a látványt: sivatag és tenger találkozását. A parton színes arab bárkák emlékeztetnek a térség emberemlékezet óta tartó kapcsolatára a halászattal és tengeri kereskedelemmel: Tengerjáró Szindbád világa ez. Az este már az ismerős, kedves Maszkatban ér bennünket. Szállás: Maszkat

8. nap: Búcsú Omántól

Reggel még tehetünk egy kellemes sétát a tengerparton, vagy az Öböl térségének egyik legrégebbi piacára látogathatunk, dél körüli indulással hazarepülünk Budapestre.