Dunhuang Ezer Buddha Barlangjai és a Tai Shan hosszabbítás

9 nap éneklő dűnék, ősi barlangszentélyek között, találkozás a terrakotta hadsereggel és Shanghai felhőkarcolóival

1. nap: Dunhuang felé

Miután elbúcsúztunk a csoporttól szabadidő következik az esti vonatig. Éjszaka Dunhuang felé indulunk, hogy Stein Aurél nyomába szegődjünk. Szállás: a vonaton (kényelmes soft sleeper kategória).

2. nap: Stein Aurél és a Mogao barlangok

Érkezés után némi pihenő következik, majd látogatás a világhírű Ezer Buddha barlangtemplom-csoportban (Mogao), melynek freskói a világon egyedülállók, s amelyekhez oly sok sztori és tudományos eredmény kötődik. Az egész napos program keretében meglátogatjuk a fontos barlangokat, valamint a Dunhuang múzeumot. Lehetőségünk lesz egy kis összehasonlításra a korábban látott Kizillel. Délután sivatagi túra az "Éneklő dűnékhez" és a felejthetetlen Félhold-tóhoz. Opcionális tevegelés. Szállás: Dunhuang.

3. nap: A császári Xianban

Menetrendtől függően átrepülünk Shaanxi tartomány központjába. Xian számos császári dinasztia felemelkedésének és bukásának helyszíne, egykor a világ harmadik legnagyobb városa volt, Róma és Konstantinápoly után. Délután és másnap délelőtt opcionális ismerkedés a várossal: Városfalak, pagodák, kirándulás a császári nekropolisz mellé, Kína kétségkívül egyik legnagyobb attrakciójához, a Terrakotta Hadsereghez. Szállás: Xian.

4. nap: Luoyang és nemes hagyományai

Reggeli után az opcionális program folytatása következik, majd tovább vonatozunk (fast train) Henan tartományon át Luoyangba, mely város a 10. századig 13 uralkodói dinasztiának adott otthont. Jelenleg egy több milliós „álmos kisváros”. Szállás: Luoyang.

5. nap: Longmen buddhizmusa

Látogatás a 1000-1500 éves Longmen, buddhista barlangtemplomokban (Unesco Világörökség) A felemelő látogatás után Qufuba vonatozunk (fast train). Szállás: Qufu

6. nap: Konfuciusz öröksége

Reggeli után Konfuciusz (Kr.e. 551-479 ) szülővárosában sétálgatunk. Minden jelentős Konfuciusz emlékhely felkeresése: templom, kúria, temető. Estére átgurulunk a Tai Shan hegy lábához. Szállás: Taian

7. nap: Fel a Taishan hegyre

Délelőtti könnyű kirándulás az 5 taoista szent hegy legfontosabbikára, a Tai Shanra (1545 m.). Lehetőség lesz a 6660 lépcsőfok megmászására is (az össz. túra mintegy 7,5 km a csúcsig), de mi alapból járművekkel indulunk neki a magasságnak. Az este némi vonatozás (fast train) után már Shanghaiban ér Bennünket. Szállás: Shanghai

8. nap: Shanghai labirintusában

Hatalmas Selyemút kalandunkat egész napos pihenéssel dolgozzuk fel az esti hazaindulásig. A városban még nem járt utasainknak opcionális városnézést biztosítunk Kína üzleti vérkeringésének központjában: Jade Buddha Templom, , piacok, bazárok, pagodák. Késő este visszaindulunk Európába.

9. nap: Újra Budapesten

Hazaérkezés isztambuli átszállás után a reggeli órákban