Irán legszebb arcai - csak nőknek

11 napos különleges program gyönyörű mecsetekkel, drágakövekkel, rózsákkal, és az iráni mindennapokkal, bennfentes vezetéssel

1. nap: Isten hozta Iránban!

Budapestről átszállással Iránba repülünk, érkezés másnap Teheránba kora reggel, transzfer a hotelbe.

2. nap: Teherán drágakövei

Pihenés után a nyüzsgő város felfedezését az Észak-Teherán villanegyedében fekvő Szaádábad paloták bejárásával kezdjük. Az utolsó iráni sah és felesége egykori nyári rezidenciájának szalonjai ma is korabeli bútorokkal vannak berendezve, teraszaikról csodálatos kilátással az Alborzhegység hófödte csúcsaira, majd átmegyünk a nemzeti ékszermúzeumba, ami egy kisebb csoda. A drágakövek zuhataga próbára teszi minden érzékszervünket. A napot emiatt egy kis csikunggal zárjuk a csak nőknek kialakított parkban (Behesht Madaran), ahol kendő nélkül élvezhetjük a napsütést. Szállás: Teherán

3. nap: Festmények - villaparkok - ékszerek kavalkádja

Reggeli után folytatjuk izgalmas kalandozásainkat a városban. Utazunk a teheráni metró női szerelvényében is, ahol autentikus, olykor megmosolyogtató jelenetek szemtanúi lehetünk. Később elmegyünk egy helyi ékszerész stúdiójába, ahol gyönyörű kézműves perzsa ékszereket vásárolhatunk, majd iszunk egy élénkítő teát a ‚csaj khune’ lenyűgöző villaparkjában. Délután ellátogattunk egy családhoz, majd teheráni programunkat egy híres magyar festőnő házában zárjuk, aki megmutatja festményeit, és mesél nekünk különleges életéről. Szállás: Teherán

4. nap: A kashani rózsa

Reggel délnek vesszük az irányt és Kashanba utazunk. A sivatagi oázisváros rengeteg meglepetést tartogat, meglátogatjuk a bazárt és az egykori fürdőket, eszünk a mezopotámiai diziből és veszünk a világhíres kashani rózsavízből is, amit akár az arcunkra permetezük, akár megisszuk, nagyon egészséges. Szállás: Kashan

5. nap: Abiyaneh tulipán ruhás asszonyai és a világ egyik legszebb főtere

Ma tovább utazunk dél felé, a varázslatos Abiyanehbe, Irán egyik legszebb falvába, ami vörös házaival és barátságos, gyönyörű tulipán ruhás asszonyaival vár minket. Délután a Zagrosz-hegység hófedte csúcsai mentén Iszfahánba, Irán talán leggyönyörűbb városába utazunk! Barangolásunkat az örmény negyedben kezdjük. Megnézzük a Vank katedrális lenyűgöző freskóit, majd séta következik a romantikus középkori hidakon.Esti fényeiben pillantjuk meg először a világ egyik legcsodálatosabb terét. Szállás: Iszfahán

6. nap: Iszfahán: egész napos barangolás a középkori iszlám építészet remekművei között

Kellemes séták a lenyűgöző paloták, mecsetek, színes mozaikcsempék, arany kupolák, faragott minaretek világában. Nagy Abbász egykori fővárosa elvarázsolja az utazót. Ha időnk engedi, ellátogatunk a „Nyolc Édenkert” pavilonba is és teázgatunk a szőnyegbazárban. Szállás: Iszfahán

7. nap: Nain és a Mesr-sivatag hangjai

Tovább folytatva utunkat a sivatag felé, megállunk az ezeréves Nain városkában, majd megyünk tovább a Mesr sivatagba. Útközben tradicionális textilekkel ismerkedünk Mohamadiyeh falvában, majd Garmeh városkában elfoglaljuk a szállásnak kialakított karavánszerájt, ahol egykor az elbűvölő háremhölgyek laktak. Itt garantáltan felemelő élményben lesz részünk, amiről a hely szelleme fog gondoskodni. Lélekterápia és transzcendentális zene a sivatagi naplementében. Szállás: Garmeh

8. nap: Jazd: egy nap a tűzimádók oázisvárosában

Ebben a katartikus hangulatban folytatjuk utunkat Yazd felé. Látogatást teszünk egy működő tűztemplomban (1500 éve égő láng előtt imádkozhatunk), majd barangolás következik a régi városnegyed sikátoraiban, látogatást teszünk a türkiz mozaikcsempékkel díszített Péntek mecsetben és a város leghíresebb kertjében. Késő délutánunkat az ódon bazárban töltjük, teázás és ismerkedés a híres jazdi édességekkel. Este megnézzük hogyan edzenek az iráni férfiak tradicionális eszközökkel, tradicionális zenére. Szállás: Jazd

9. nap: Perszepolisz és Náqs-e Rosztám - az Óperzsa Birodalom világörökségei

Reggel Síráz felé vesszük az irányt. Útközben Perszepoliszba, az egykori Óperzsa Birodalom szívébe látogatunk, ahol monumentális oszlopok, díszes paloták és templomok romjai között sétálgatunk. Ékírásos feliratok mesélnek nekünk egy világbirodalom fénykoráról. Később Náqs-e Rosztám királysírjait tekintjük meg. Az esti imára érünk a rózsaligetek és a költők városába, Sírázba. Szállás: Síráz

10. nap: A misztikus költők városában: Síráz

Reggeli után az Eram kertben sétálunk egyet, majd a misztikus, spiráloszlopairól híres Vakil mecsetbe látogatunk el, ami a középkori bazár mélyén fekszik, A leghíresebb perzsa költő, Háfiz hangulatos síremlékéhez zarándokolva megállunk egy pillanatra meditálni. A látogatók itt imádkozni szoktak és kívánnak valamit a sírkövet simogatva. Háfiz nemcsak költő volt az irániak szemében, hanem spirituális vezető, és bölcs jós, akinek a verseskötetét fölcsapják még ma is, hogy kiolvassák belőle a személyes jövőt. Sa’adi sírját is meglátogatjuk, majd beülünk egy gyönyörű tradicionális teaházba s felolvasunk egy-két szép verset mind a két költőtől. Virágok és gyógynövények párlatainak kóstolásával és vásárlásával zárjuk a napot. Éjfélkor indulunk a repülőtérre

11. nap: Hazautazás

Átszállás után érkezünk Budapestre.

katalógus letöltése (PDF, 15 MByte)