Portugália hosszabbítás

5 napos gasztronómiai kalandozás Portóban és környékén, egészen Lisszabonig (Portugál Kulinária úthoz)

1. nap: Portó – Viana do Castelo – Valença – Palácio da Brejoeira - Portó

Az Atlanti-óceán partján északnak megyünk. Viana do Castelonál felmegyünk a Santa Luzia dombra (Monte de Santa Luzia), ahonnan pompás kilátás nyílik a városra, az óceánra és a Lima-folyóra. Folytatjuk utunkat egészen a galíciai határig és megállunk az utolsó portugál városban: Valençában, ami egy tökéletes állapotban megmaradt erődítményváros. Sétálunk és egy helyi étteremben már megint eszünk valami finomat, amit még nem ettünk. Ebéd után Monçãoban meglátogatjuk a Palácio da Brejoeira kastélyt és birtokot, ahol a Minho tartományra oly jellemző zöld bort fogjuk megkóstolni. Este érkezünk vissza Portóba. Szállás: Portó

2. nap: Portó-Mealhada-Coimbra

Reggel bepakoljuk a bőröndünket a buszba és kicsekkolunk a szállodából, de nem megyünk el egyből Portóból. Megismerkedünk két kortárs építészeti alkotással, a Museu Serralves Álvaro Siza Vieira Pritzker-díjas portugál építész munkája, a Casa da Música pedig Rem Koolhaas, Pritzkerdíjas holland építész műve. Aztán indulunk vissza délnek Coimbra egyetemi városába, de megállunk Mealhadában, ahol minden út menti étterem a helyi recept szerint sült szopós malacra specializálódott. Ebéd után Coimbrában megismerkedünk Európa egyik legpatinásabb egyetemével (1280), és a diákoktól hemzsegő várossal. Szállás: Coimbra.

3. nap: Coimbra – Fátima – Batalha – Alcobaça - Lisszabon

Coimbrától Lisszabonig csupa emblematikus helyen állunk meg. Fátima Európa egyik legjelentősebb zarándokhelye, az erősen katolikus portugálok számára nagy jelentőséggel bír. Batalha és Alcobaça két lenyűgöző gótikus kolostor, Óbidos pedig egy festői falakkal körülvett középkori város. Megkóstoljuk híres meggylikőrjét is (ginginha). Az este Lisszabonban ér minket. Szállás: Lisszabon

4. nap: Lisszabon

Amikor 10 napja itt jártunk, nem volt időnk elmenni az Expo negyedbe. Most megtesszük. Mindaz, amit látni fogunk az 1998-as Lisszaboni Világkiállításra épült, de 20 év után is modern és gyönyörködtet. Példaértékű az is, ahogyan szervesült a városszövetbe. A metróból kiszállva megcsodáljuk Santiago Calatrava Pritzker-díjas sztárépítész Keleti-pályaudvarát (Gare do Oriente), majd belépünk az Expo területére. Lehet sétálni, vásárolni, négy óceán élovilágában gyönyörködni az Ócenáriumban, meg persze enni, inni. Este vacsora. Szállás: Lisszabon

5. nap: Lisszabon-Budapest

A tervezett menetrend szerint, a reggelit követően indulunk haza Budapestre.

Kapcsolódó kult bejegyzések

Semana Santa Córdobában

Az utazó első gondolata Spanyolországról a szikrázó napsütés, vagy épp a foci. A Semana Santa a Húsvét különleges ünnepe a mediterrán országban, több száz éves hagyományokkal. Agra - Társ az ismeretlenhez

katalógus letöltése (PDF, 15 MByte)