+36/1 312 53 47 HU | EN

Az örökkévalóság története – Róma
Feliratkozás hírlevélre

Részletes program:

1. nap: kávé és mozaikok

Mozaikok nyomában az Örök Városban. Róma városa olyan, akár egy útvesztő: sokféleképpen be lehet járni, de ha az ember nem akar elveszni benne, mindenképp szüksége van egy vezetőre, afféle Ariadné-fonalra, amely segít tájékozódni a stílusok és évszázadok rengetegében. Lehet Rómába menni a császárkor vagy a reneszánsz miatt; a Vatikán vagy a kávéházak miatt – mi ezúttal egy sajátos nézőpontot kínálunk, amelyben azt igyekszem megmutatni, miképpen formálódott ki és változott világképünk, az európai ember felfogása az égről és a földről az első évezredben. Ehhez a lehető leglátványosabb és legszínpompásabb segédeszközt hívjuk segítségül: a mozaikokat. Rómában szép keresztmetszetét láthatjuk a keresztény mozaikművészetnek a 4-től a 13. századig, melyek egyúttal tanúi a keresztény Kelettől való elszakadásnak és egy sajátos nyugati szemléletmód kialakulásának is; egyiktől a másikig barangolva pedig kitekintünk a kereszténység előtti ókori kozmológiára éppúgy, mint a reneszánsz utáni, modern világkép születésére. Ráadásképpen pedig magát a Várost is szemügyre vesszük, mint olyan óriás mozaikot, amelyet az Idő alkotott – így téve teljessé az út címében tett ígéretet. A megérkezés, a szállás elfoglalása és egy római espresso után bevezető előadás következik. Témája a mozaikművészet antik múltja és keresztény metamorfózisa; az apszis eszmei jelentősége.

2. nap: a falakon kívüli Róma

A legkorábbi fennmaradt mozaikkal kezdjük a napot, Santa Constanza mauzóleumánál, a „falakon kívüli” Rómában. És ha már a falakon kívül vagyunk, megnézünk egy katakombát is a környéken, a festményeiről nevezetes Priscilla-katakombát. Egy rövid déli pihenő után (a templomok délután nyitnak ki újra), a város északi részén a Santa Maria Maggiore, a Santa Pudenziana és a lateráni keresztelőkápolna mozaikjai már az ötödik századba vezetnek át bennünket.

3. nap: templomokon át

Ezen a napon a 6-9. század kerül sorra: SS Cosma e Damiano, a San Stefano Rotondo (a „magyar” templom a Celio-dombon), a Santa Prassede és a Tevere túlpartján a Santa Cecilia. Útközben persze nem csak a mozaikokra figyelünk, „mellesleg” útba ejtünk olyan csemegéket, mint Michelangelo Mózes-szobra, Róma legkisebb harangja, vagy az egykori görög negyed.

4. nap: misztikus áramlatok

A 10-13. századdal (San Clemente, Santa Maria in Trastevere és Sa Francesca) zárjuk le a mozaik-túrát. Délután a várost járva kitekintünk a modern kozmológiák felé (Európa legnagyobb szabadtéri és egyik legnagyobb beltéri csillagórájával) és a modern misztikus áramlatok és tudományok születésének nyomait is kutatjuk (hermetikus sír egy templom mélyén, optikai illúziók a festett mennybolton, hieroglifák megfejtése).

5. nap: szabadidő és hazaút

Fakultatív- és szabad programok (múzeumok, a Vatikán, Palatinus rommezeje). Igény szerint felfedezhetjük Goethe és Keats Rómáját, Giovanbattista Piranesi metszeteinek világát, vagy a „groteszk” Rómát: megnézzük, milyennek tűnik a Róma-mozaik a modernitásban. Késő este utazunk haza.

Önnek ajánljuk

Kult cikkek

Semana Santa Córdobában

Az utazó első gondolata Spanyolországról a szikrázó napsütés, vagy épp a foci. A Semana Santa a Húsvét különleges ünnepe a mediterrán országban, több száz éves hagyományokkal. Agra - Társ az ismeretlenhez

Miért utazzon az Agrával?

Szakértőkkel utazni elsősorban az élményben jelent különbséget. A megélés mélységében óriási eltérés lehet út és út között. Ha igazi társak tudunk lenni az előkészületekben is és kapunk elég időt Önöktől, az utazás dátuma előtt, akkor az alábbi előnyöket jelenti az Agra:

Ár garancia

Ár garancia

Agra szállás garancia

Agra szállás garancia

Szakértő magyar vezető

Szakértő magyar vezető

Biztonság

Biztonság

Prémium kényelem

Prémium kényelem

Extrém program-gazdagság

Extrém program-gazdagság