Különleges Angkor (Kambodzsa) hosszabbítás

6 napos gazdag program Siem Reaptől a thai határig (Burma és Laosz: Délkelet-Ázsia ismeretlen tájain úthoz)

6 nap / min. 10 fő
Ázsia Katalógus út Classic
1-2. nap: Angkor csodája

Kétnapos barangolás Angkorban, az egykori Khmer birodalom fővárosának legfontosabb emlékei között. Zsúfolt programunkból nem hiányozhatnak az olyan korai emlékek, mint Preah Ko, Bakong és Lolei, a gyönyörű Banteay Srei, vagy Pre Rup. Elegendő időt szánunk Angkor Thom roppant városának megismerésére: Baphuon, Phimeanakas, Elefántos terasz, a Leprás király terasza, Bayon, és persze nem marad el a kihagyhatatlan Angkor Wat és Ta Prohm sem. Egyik este egy más műfajú kaland is vár ránk: látogatás a világhírű Phare cirkusz előadásán, melynek tagjai utcagyerekekből verbuválódtak. Megdöbbentő akrobatikus show részesei lehetünk, melynek dramaturgiája mindig egy társadalmi problémát is színpadra „állít”. Szállás: Siem Reap.

3. nap: Beng Mealea dzsungelbe rejtett romjai nyomában

A Khmer birodalom központi területeit magunk mögött hagyva ismét olyan angkori helyszínek felkeresésére indulunk, melyek kívül esnek a hagyományos útvonalakon. Első megállónk Koh Ker „piramistemploma”, mely a 10. században Angkor riválisa volt. Ma az egyik legújabb szenzáció ez a dzsungelmélyi város, melynek feltárásában mi magyarok is komoly szerepet játszottunk. Téglaszentélyeivel, templomhegyével még a birodalmi fővárost már látott utazókat is le tudja venni a lábáról. Délután egy kevéssé ismert, ám nagyszerű templomot, Beng Mealeát keressük fel. Az őserdő-rejtette romok után estére a thai határ közelébe érkezünk. Naplemente a hegytetőn. Szállás: Preah Vihear.

4. nap: Kirándulás Preah Vihear hegyi templomához

Reggeli után egy igazi remekmű, Preah Vihear vár bennünket. A 11-12. századok között épült, Sívának szentelt templomegyüttes az egyetlen az angkori maradványok közül, amely igazán magas hegyen áll. Valaha komoly zarándokhely volt, ma többszintes elrendezésével, korszakalkotó építészeti megoldásaival, finom faragásaival, valamint szédítő panorámájával késztet csodálkozásra. A határvidékről visszafordulva, rövid megállót teszünk Anlong Vengben is, azon a helyen, ahol a 90-es években a hatalomból elüldözött Pol Pot, és a vörös khmerek maradéka meghúzódott. búcsúzunk a régi birodalom emlékeitől. Estére visszatérünk Siem Reapbe. Szállás: Siem Reap.

5-6. nap: Pihenés és hazautazás

Délelőtt pihenés és hazakészülődés. A délutáni géppel indulunk haza, bangkoki és dohai átszállás után érkezés Budapestre másnap.