Régi és modern Kína

15 nap az ezerarcú fővárostól Shanghai üzleti központján át a messzi délig

1-2. nap: A cél Kína

Elutazás Budapestről Pekingbe, az „Ég fiának”, a császárnak fővárosába. Érkezés másnap. A szállás elfoglalása után ismerkedő sétára indulunk. Szállás: Peking.

3. nap: A császári főváros monumentális emlékei között

Reggeli után elmerülünk a dicső múlt emlékei közt, de lépten-nyomon szembesülünk a mindent feledtetni akaró modernitás átalakító hatásaival. Séta az évszázadokig zárt császári székhelyen, a Tiltott városban, a nehéz emlékű Tiananmen téren és környékén, rácsodálkozunk a 15. századi Mennyei Béke kapujára és a Mao Ce-tung mauzóleumra a hetvenes évekből (kívülről). Estébe nyúlik barangolásunk a belvárosban. Szállás: Peking.

4. nap: A ma is elképesztő Nagy Fal magasában

Reggeli után kirándulást teszünk a 2000 éve elkezdett, majd évszázadokig épült, Kína keleti partjairól a Góbi sivatagig nyúló „Nagy Falig” (Mutianyu). Fotó-séta a csodálatos védelmi rendszeren, melynek hosszú élete során csak a szerelem volt képes egyszer áttörni. A nap hátralevő részében megismerjük Peking északi negyedét. Látogatás az eredeti hercegi rezidenciának épült Láma templomban, ahol a tibeti buddhizmus sajátos átalakulásának lehetünk szemtanúi. Szállás: Peking.

5. nap: A Ming-korból a 21. századba

Délelőtt még folytatjuk pekingi barangolásainkat. Ellátogatunk a város egyik szimbólumához a középkori Ég Templomához, mely taoista szent hely a Ming-kori építészet talán legszebb példája az országban. Bekukkantunk a császárokat ezernyi jóval kényeztető Nyári palotába és kicsit közelebbről megismerjük a mai modern építészet remekeit. A délután már a 21. századé, vadonatúj gyors vonattal Xianba, a kínai Arany Háromszög másik központjába utazunk. Szállás: Xian.

6. nap: Xian és a föld alatti hadsereg

Xian számos császári dinasztia felemelkedésének és bukásának helyszíne, kora egyik legnagyobb városa volt a világon. Ismerkedés a várossal, egész napos gazdag program következik a városban és környékén. Városfalak, pagodák, kirándulás a császári nekropolisz mellé, Kína kétségkívül egyik legnagyobb attrakciójához, a földalatti Terrakotta Hadsereghez. Szállás: Xian.

7. nap: Shanghai és a jövő arcai

Reggeli után újabb expressz vonattal Shanghaiba, az egész ázsiai kontinens egyik leggyorsabban alakot váltó modern metropoliszába utazunk. Bennfentes vezetésünkkel felfedezzük Kína üzleti vérkeringésének központját: Sanghai Torony, séta a Bundon (Wai Tan) a Pu-folyó (Huangpu) mentén elnyúló híres parti sétányon, ahonnan csodás kilátás nyílik a Pudongra, ami a világ vezető építészeinek játszóterévé vált, és ennek több, mind feljebb törő, mesteri épület lett a gyümölcse. Szállás: Shanghai.

8. nap: Suzhou lebegő kertjei

Az ultramodern negyedek mellett klasszikusabb látnivalók is várnak ránk ezen a délelőttön. Ilyen például a 19. századi, csan irányzathoz tartozó Jáde Buddha templom is. Majd magunk mögött hagyjuk a nagyvárosi szédületet és vidékre hajtunk, ahol Suzhou világhírű kertjei és Tongli vízi városa vár ránk. Megérdemeljük a pihentető nyugalmat s a csendes séták és csónakázások alatt fel tudunk készülni a következő napok dél-kínai kalandjaira. Estére térünk vissza szálláshelyünkre. Szállás: Shanghai.

9. nap: Le délre

Reggel repülőre ülünk és egy nagyszerű városba vezet utunk, nevezetesen Dél-Kína egyik regionális központjába, Guilinbe, a kétezer éves kereskedelmi csomópontba. Érkezésünk után néhány órás ismerkedő sétára indulunk a karsztformációiról ismert helyen. Bekukkantunk a Nádsípbarlangba és elmerülünk kicsit a színkavalkádban, majd lebaktatunk a folyópartra, az Elefánt (Ormány) sziklához. Szállás: Guilin.

10. nap: A Li-folyón

Reggeli után vízre szállunk és akvarellbe illő tájon, cukorcukorsüveghegyek között hajózunk le a Li-folyón egészen Yangshuo kisvárosáig. A festői kínai vidék sétálásra, kirándulásra és kerékpáros túrára egyaránt alkalmas. Délután különféle opcionális programok között válogathatunk kedvünkre. Akinek kedve van, akár az éjszakai halászatba is belekóstolhat. Szállás: Yangshuo.

11. nap: Longji teraszai és a „hosszúhajú törzs”

Reggeli után a vidéki Kína távolabbi tájaira is elmerészkedünk. Busszal jutunk el a káprázatos zöld teraszokkal ölelt Longjiba. Itt és a környéken nem csupán a rizsültetvényeket vehetjük testközelből is szemügyre, de meglátogatjuk a vörös yao nemzetiséghez tartozó „hosszúhajú törzs” egy falvát is. Szállás: Longji, vendégházban.

12. nap: Átutazás a fénylő Hongkongba

Korán indulunk vissza Guilinbe. Innen gyorsvonattal, kantoni átszállással Hongkongba, az egykori brit gyarmati központba utazunk. A nap hátralévő részében ismerkedő sétára indulunk. Szállás: Hongkong.

13. nap: Hongkong utcáin

Ezúttal egy más fajta Kína vár ránk. A város szívében a brit gyarmati örökség modern épületei, parkok, kétszintes villamosok várnak ránk. Felkapaszkodunk a Viktóriacsúcsra (könnyű) és behajózunk a romantikus öbölbe egy sampan fedélzetén. Szállás: Hongkong.

14-15. nap: Hongkong

Mai napunkat szabad barangolással tölthetjük, majd késő este indulunk a reptérre és átszállással hazarepülünk. Reggel kezdődő opcionális program: rövid látogatás a szomszédos Makaó szigetén, elmerülhetünk a különleges kínai-portugál hangulatban. Viszlát Kína!

Kult cikkek

Kálacsakra 2014. június, Leh, Ladak, Északnyugat-India

Bizony hangulatokat szeretnénk veletek megosztani. Ezúttal a nemrég befejeződött Kálacsakra beavatás a képek témája. Volt szerencsénk egy csoporttal kint járni a két hetes esemény sorozat első napján és Somogyi Richárd valamint Pálmai Viktor jóvoltából megosztunk veletek pár, szerintünk nagyon érdekes, első kézből származó képet.

Japán ünnepel - 1. rész

Idei Japán nagykörutunkon egy igazán különleges harci fesztiválon is részt veszünk majd Himedzsiben. A Nada no Kenka Matsuri alkalmával hét csapat küzd meg egymással. A fiatal férfiak hatalmas hordozható szentélyekkel a vállukon esnek egymásnak, a cél a másik csapat ledöntése a lábáról. Két részes cikkünk Japán nagy felvonulásait veszi sorra. Agra - Társ az ismeretlenhez