Kelet-Tibet és Nyugat-Szecsuán hegyi ösvényein

20 nap régi és modern városok, buddhista kolostorok, magas hegyek és mélyzöld völgyek között

20 nap / min. 7 fő

Egyedi, privát ajánlat

1-2. nap: Chengdu, Szecsuán szíve

Az esti órákban indulunk el Budapestről hosszú utunkra, ahol Szecsuán és Amdo kevert tibeti-kínai kultúrájával ismerkedünk meg. Szállás a 2. napon Csengduban

3. nap: Chengdu és a Qingcheng- hegy

Mint ahogy az egész utunk során a különlegességeket keressük, Chengduban sem az átlagos látnivalók kerülnek a fókuszba. Napunkat, ebéddel megszakítva a Qingyang taoista központ, a japán és dél-kelet ázsiai hatásokat tükröző Zhaojue buddhista szentély
Qingcheng-hegy bebarangolásával töltjük. Utóbbira felvisznek bennünket. Szállás: Chengdu

4. nap: Chengdu - Wolong rezervátum - Siguniang-hegység

Reggeli után a 150 szabadon élő, védett pandának otthont adó Wolong rezervátumba tartunk, ahol megismerkedünk az állatvédelemnek ezzel a nemes formájával. Délután már a Macska Orr gerincről gyönyörködhetünk a Siguniang hegyvidék vonulataiban. Szállás: Xiaojin

5. nap: Xiaojin - Shuangqiao - és Changping-völgy

Kellemes reggelink után napközben már bevetjük magunkat a hegyek közé. Könnyű kirándulásunkon (3000 m tszf) Shuangqiao és Changping festői völgyeit járjuk be. Szállás: Xiaojin

6. nap: Xiaojin - Danba - Jiaju és Jiarong falvai

Ma már mélyebben megyünk be Kham tibetiek lakta területeire. Egyre távolodunk a kínai kultúrától és közeledünk a tibetihez. Ehhez hagyományos falvakban tett látogatásaink segítenek hozzá Bennünket. Szállás: Danba

7. nap: Danba - Tagong kolostor - Daofu

Ma igazán tartalmas napunk lesz. Daofu felé vesszük az irányt, útközben számtalan látnivalóval. Egyre alaposabban ismerkedhetünk a tibeti buddhizmus képi világával, építészeti és vallási örökségével. A lhászai Jokhang templom mintájára berendezett Tagong kolostorral korábban a karma kagyü, ma a szakja irányzat otthona és vélhetően Kelet-Tibet legrégibb spirituális célú épülete. A sztúpák, kápolnák meglátogatása után Tagong hatalmas fűmezőin utazunk át Daofuba, egyre közelebbi barátságban a kampákkal, Tibet talál legharcosabb népcsoportjával és falvaikkal. Szállás: Daofu

8. nap: Daofu - Nyitso Monastery - Kasacuo Lake - Drango kolostorok - Ganzi (Kandze, Ganzizhen)

Éjszakai pihenésünk után hamisítatlan tibeti környezetben folytatjuk utunkat. Délelőtt a hírhedt Nyitso kolostorban és tibeti értékmegörző központban tesszük tiszteletünket, majd Kandze, az autentikus kham kisváros felé vesszük az irányt. Útközben megállunk Drango Nyingma és bön kolostorainál. Szállás: Ganzi

9. nap: Ganzi kolostorok - Beri gompa - Xinluhai-tó - Dege

Reggelink után meglátogatjuk a 17.században, a kosot mongolok által alapított helyi gelugpa kolostort és zarándokkörét, a helyi bazárt majd élményekkel feltöltődve indulunk útnak Geszer (vagy Gezsar) kán, a híres eposzi hős földjén a Xinluhai-tó (Yilhun Lhatso), majd Dege felé. Szállás: Dege

10. nap: Dege kolostori nyomda és Gengqing

Egész napunkat Degében, Kelet-Tibet történelmi központjában töltjük, ahol az idők folyamán békében megvetette a lábát minden tibeti buddhista irányzat és a Dege klán virágzó kulturális központot hozott itt létre, élénk, kolostori élettel, könyvnyomtatással, orvosi központtal. E nagyszerű korszak minden jelentősebb emlékét végigjárunk a nap folyamán. Szállás: Dege

11. nap: Dege - Baiyu kolostor - Baiyu

Tartalmas programjaink után lazább, kalandosabb napokra készülünk, a tibeti tájon való elmélyültebb utazás lehetőségével. Ma Baiyu felé haladunk tovább, ahol a Baiyut (Palyul), a nyingma rend egyik nagyhírű anyakolostorát keressük fel. A gyönyörű kápolnákban sétálva elmélkedhetünk a spirituális kultúrák sokszínűségén, sietségre okunk nincs, a városban töltjük az éjszakát. Szállás: Baiyu

12. nap: Baiyu - Xinlong

Reggeling után újra kelet felé vesszük az irányt és Kham egy másik, délebbi részén indulunk vissza, Nyarong (Xinlong) történelmi régióján keresztül. A 250 km-es táv megtétele után pihenős délutánra készülhetünk a Yalong-folyó völgyében. Szállás: Xinlong

13. nap: Xinlong - Litang kolostor - Litang

Kényelmes reggelünk után, miután kibarátkoztuk magunkat a helyiekkel, tovább utazunk a tegnapinál 100 km-el rövidebb úton Litang régi kereskedelmi központjába, a nomádok és a kisvárosi életet élő tibetiek egykori, hagyományos találkozóhelyére, a 7. és a 10. dalai láma szülővárosába. Lepakolás és némi pihenő után tiszteletünket tesszük a Litang Chöde-ben, Kham legnagyobb gelukpa kolostorában. Szállás: Litang

14. nap: Litang - Yading

Ma két napos kirándulásra indulunk autónkkal, a lélegzetelállító Daocheng Yading természetvédelmi övezetbe, egy igazi ökoturista paradicsomba, ahol meghökkentő természeti formációk, folyóvölgyek, melegvizű források, óriás hegyvonulatok, rendkívül színes és kontrasztos világában találjuk magunkat. Szállás: Yading

15. nap: Yading - Daocheng Yading Scenic Area

Egy teljes, lenyűgöző, könnyebb kirándulásokkal kisért nap a parkban, piknikkel, sétákkal. Szállás: Yading

16. nap: Yading - Litang

Visszatérünk Litangba a szállásunkra és kipihenjük magunkat, olvasmányainkkal tölthetjük az időt. Szállás: Litang

17. nap: Litang - Xinduqiao - Kanding

Reggelink után tovább folytatjuk visszautunkat, ezúttal Kanding a cél, de útközben megállunk Xinduqiao extrém fotogén tibeti kisvárosában. Az igaz paradicsomi hely kiélvezése után Kelet-Tibet egy másik fontos bejáratához, ez esetben kijáratához érkezünk, többek között, a 7556 méteres Gongga csúcs védelmét érkező csomópont városba, Kangdingba (Dartsendo, Dardo). Itt a kevert tibeti és kínai lakosságon kívül egyéb kisebbségek is élnek, például a qiangok, yik a huik. Érkezésünk után búcsúlátogatást teszünk utolsó tibeti kolostorainkban. Szállás: Kangding

18. nap: Kanding - Ya'an teaföldek - Chengdu

Chengu felé visszamenet Ya’an gyönyörűséges teaföldjein fejezzük be utunkat és egy csak itt fogyasztható, friss zöld tea társaságában gondolhatunk vissza Kham egykori dicsőségére. Kora estére érünk Chengduba. Szállás: Chengdu

19-20. nap: Chengdu és hazautazás

A reggeli órákban indulunk a repülőtérre, majd pekingi átszállás után haza. Érkezés aznap Budapestre az esti órákban.