Kelet-Bhután hosszabbítás (Kelet-India - Bhután úthoz)

7 nap az ismeretlen Keleten

7 nap / min. 10 fő
Ázsia Garantált út Katalógus út Classic
1. nap: Hegycsúcsok között

Korai reggeli után indulunk az ország belseje felé. Első állomás a 3050 méteren fekvő Dochu-hágó, ahonnan gyönyörű kilátás nyílik Bhután legmagasabb csúcsaira, köztük a 7570 méter Gangkhar Puensumra. Gyors ebéd Wangdue Phodrangban, majd átkelünk az imazászlókkal és törpebambuszokkal tűzdelt Pelela-hágón, amit hagyományosan az ország keleti és nyugati részét választja el egymástól. A nap végén meglátogatjuk a 18. században, nepáli stílusban épült Chendebji csörtent. Szállás: Trongsa

2. nap: A bhutáni hagyományok ősmagjában

Reggeli után felkeressük a Trongsa 1648-ban épült erődjét, ami Közép- és Kelet-Bhután fontos közigazgatási központja volt – innen uralta az országot az első két bhutáni király. Ezután Bumthang felé indulunk és átkelünk a Yutong-hágón, majd kora délután elfoglaljuk a szállásunkat. Bumthang négy völgye sok fontos buddhista templomot és kolostort rejt, a nap hátralévő részében ezek közül látogatunk meg néhányat, köztük a Kurjey Lhakhangot, ahol Guru Pinpocse hagyta testének lenyomatát a sziklában, és a Tamzhing Lhakhangot, ahol az ország legrégibb falfestményei láthatók. Este Bumthang utcáin szívjuk magunkba a bhutáni hétköznapokat és egy kis kézműves boltot is meglátogatunk. Szállás: Bumthang

3. nap: Vadregényes tájakon

Folytatjuk utunkat kelet felé lenyűgöző, vadregényes tájakon áthaladva. Ura falu után felkapaszkodunk az ország legmagasabb olyan hágójára, amin még motoros járművel át lehet kelni (Thrumshing-la, 4000 méteren), majd vízesésekkel kísért úton Sengor felé vesszük az irányt. Átkelve a Kuri Chhu folyón fenyőerdők és kukoricaföldek között kanyarogva érkezünk meg Mongarba. Meglátogatjuk a város erődjét, ami ugyan nem régen épült, de hűen követi a hagyományos dzongok építészeti stílusát. Szállás: Mongar

4. nap: Kelet-Bhután városaiban

Napi úticélunk Trashigang, az ország legkeletibb régiójának központja. Átkelünk a Kori-hágón (2450 méter), majd erdőkön át, banán- és kukoricaültetvények között haladva érjük el Yadi híres szerpentinjeit. Követjük a Gamri folyót egészen a Dametsi kolostorig, ami egy meredek sziklakiszögellésre épült. A Dametsi Kelet-Bhután legprominensebb kolostora, innen ered az ország híres táncformája, a csham. Délután érkezünk Trashigangba, ahol felkeressük a Gamri folyó fölé magasodó sziklán épült erődöt, ami a régió közigazgatási központja, de e mellett egy drukpa közösség kolostora is. Szállás: Trashigang

5. nap: Kelet-Bhután és a 21. század

Korán indulunk Trashigangból a keleti határ felé. Utunkba ejtjük az ország első felsőoktatási intézményét, az 1966-ban alapított Sherubtse College-ot. Tiszteletünket tesszük Guru Rinpocse mennyországát jelképező Zangtho Pelri kegyhelyen, majd Khaling felé haladunk tovább, ahol ellátogatunk a jelenleg uralkodó bhutáni király, Namgyel Wangchuck által alapított vakok iskolájába. Szétnézünk Deothang városban, majd az esti órákban érkezünk Samdrup Jongharba, a délkeleti határvárosba. Szállás: Samdrup Jonghar

6-7. nap: Indulás haza

Reggeli után átkelünk az bhutáni-indiai határon és Asszám fővárosából, Guwahatiból menetrend szerint Delhibe, onnan pedig Budapestre repülünk.