Kambodzsa-Dél-Laosz: a 4000 sziget vidékétől a khmer dzsungelekig

14 nap a térség legkülönlegesebb látnivalói között

14 nap / min. 20 fő
Ázsia Garantált út Katalógus út Classic
1-2. nap: Budapesttől a Mekongig

Budapesti indulással, átszállások után érkezés Laosz fővárosába, Vientiane-be. Szállásunk elfoglalása után, ha időnk engedi, még felkeressük utunk első szakaszának állandó társát, a „Folyók Anyját”, a Mekongot. Szállás: Vientiane

3. nap: Vientiane a régmúlt és a modernitás mezsgyéjén

Reggeli után a nagy múltú Laosz főváros felfedezésére indulunk. Míg délutáni járatunk a délvidékre visz bennünket, olyan nevezetességeket keresünk fel, mint a laoszi templomépítészetet bemutató Wat Sisaket és a hányatott sorsú Smaragd Buddha egykori lakhelye, a Wat Prakeo, vagy a város jelképének is számító That Luang sztúpa. Innen a repülőtérre indulunk, hogy az ország kevésbé ismert arcát is megismerhessük, úticélunk Dél-Laosz legnagyobb városa: Pakse. Szállás: Pakse

4. nap: A vadregényes Bolaven-platón

Mai napunkat az átlagosan 1300 méter magasan fekvő, festői szépségű Bolaven-plató folyókban, vízesésekben gazdag, dzsungel-borította tájain töltjük. A régi kávéút mentén haladva, kisbuszokkal és gyalogszerrel keressük fel a világtól oly sokáig elzárt vidékeit. Kávéültetvények, zuhatagok, hegyi etnikumok falvai mentén visz majd az utunk, a bátrabbak akár egy átcsúszó kötélpályán is repülhetnek a vadon fölött. Innen ismét a Mekonghoz megyünk és hajóval közelítjük meg Don Daeng szigetét, mely egyelőre nem került a tömegturizmus célkeresztjébe. Kis falvak, rizsföldek, és körben a folyó, remek homokos partokkal. Szállás: Don Daeng-sziget.

5. nap: Ősi khmer templomban és a 4000 sziget vidékén

Kora reggeli indulással egy olyan szent helyet keresünk fel, amely az Angkor előtti időkben is kiemelkedő tiszteletben állt. A jelenlegi állapotában 11-13. századi formákat őrző Wat Phou épületegyüttesénél remek alkalmunk nyílik, hogy elkezdjük ismerkedésünk a régi khmer kultúrával. Ezután újfent délre buszozunk, ahol az óriásfolyam egy olyan arcát mutatja nekünk, melyet sehol másutt. A helyiek Si Phan Don, azaz 4000 sziget néven ismerik ezt a vízesésekkel, zúgókkal, meredek szirtekkel taglalt, hajózhatatlan szakaszt, amely megoldhatatlan feladat elé állította még a francia gyarmatosítókat is. A Khong-sziget koloniális maradványai között régi dokk, elhagyott vasút és gőzmozdony is szerepel. Olyan látványos zuhatagokat keresünk majd fel, mint a Liphi vagy az „Ázsia Niagarája” néven is ismert Khone Phapheng. Szállás: Khong-sziget.

6. nap: Preah Vihear világöröksége és a thai határ

Búcsút intünk a zúgó vizeknek és új kalandok felé indulunk. A mai vidéki élet sajátosságait a Kambodzsába vezető szárazföldi határátkelőhelyen, Dong Kralornál vesszük közelebbről szemügyre. Innen utunk a thai határvidékre vezet, ahol egy igazi remekmű, Preah Vihear vár bennünket. A 11–12. században épült, Sívának szentelt templomegyüttes az egyetlen az angkori maradványok közül, amely igazán magas hegyen áll. Valaha komoly zarándokhelynek számított, ma többszintes elrendezésével, korszakalkotó építészeti megoldásaival, finom faragásaival, valamint szédítő panorámájával késztet csodálkozásra. Szállás: Preah Vihear.

7. nap: Koh Ker, magyarok, mohalepte romok

Az egykori Khmer Birodalom magterületei felé közelítve, feltétlenül megállunk Koh Ker maradványainál. A 10. században Angkor riválisa volt, ma az egyik legújabb szenzáció ez a dzsungelmélyi város, melynek feltárásában mi magyarok is komoly szerepet vállaltunk. Téglaszentélyeivel, templomhegyével bárkit le tud venni a lábáról. Délután egy kevéssé ismert, ám szenzációs templomot, Beng Mealeát keressük fel. Lépcsőkön és pallókon emelkedhetünk a mohalepte romok magasára, járhatjuk be a régmúlt emlékeit. Estére a kambodzsai turizmus fellegvárába, Siem Reapbe érkezünk. Szállás: Siem Reap.

8-9. nap: Két gyönyörű nap Angkorban

Kétnapos barangolás Angkorban, az egykori khmer birodalom fővárosának legfontosabb emlékei között. Zsúfolt programunkból nem hiányozhatnak az olyan korai emlékek, mint Preah Ko, Bakong és Lolei, a gyönyörű Banteay Srei, vagy Pre Rup. Elegendő időt szánunk Angkor Thom roppant városának megismerésére: Baphuon, Phimeanakas, Elefántos terasz, a Leprás király terasza, Bayon, és persze nem marad el a kihagyhatatlan Angkor Wat vagy Ta Prohm sem. Egyik este megtekintjük Kambodzsa válaszát a Cirque du Soleil-re: a Phare cirkusz akrobatikus előadása igazi kortárs élmény lesz. Szállás: Siem Reap.

10-11. nap: Francia Indokína és Kambodzsa nagy tava

A reggelit követően, Kambodzsa nagy tavát, a Tonlé Sapot északról kerülve, utunk egyik fénypontja, Banteay Chmar felkutatására indulunk. A csupán a közelmúltban látogathatóvá lett óriási, 12. századi rom – ha csak a templomok alapterületét nézzük, még Angkor Watnál is nagyobb! – igazi különlegesség. A dzsungel fogságából nem is oly rég szabadult, a felfedezés varázsát még őrző romterületet egyelőre nem sokan keresik fel, így nyugodt körülmények között csodálkozhatunk remekművein. Ezt követően a tartományi központba, a Francia Indokína hangulatát remek koloniális épületekkel őrző csendes kisvárosba, Battambangba érkezünk és másnap elveszünk a csodálatos részleteiben. Szállás: Battambang.

12. nap: Ritkaságok vidéken

A vidéki Kambodzsa hangulatait keressük, míg visszatérünk Siem Reapbe. Rizsföldek, kis falvak, zöldségeskertek között járunk majd, hogy betekintsünk a helyiek életébe, és ha lehetséges, kipróbálunk egy igazán egyedi közlekedési különlegességet, a bambuszvonatot is. A mindössze négy kerékből, egy kis motorból, bambuszkeretből és gyékényekből álló szerkentyűt az alig használt vonatpályákon használják a helyiek. Szállás: Siem Reap.

13-14. nap: Hazaúton

Elbúcsúzunk Dél-kelet Ázsiától, és átszállással repülünk haza Budapestre.