Bhután elrejtett királyságában hosszabbítás

7 nap a világ egyik legkülönlegesebb buddhista országában (hosszabbítás a Kelet-India és Bengália legszebb vidékein úthoz)

7 nap / min. 15 fő
1. nap: Phuentsholing

Fantasztikus kelet-indiai kalandjaink után egy igazi ínycsiklandozó desszert következik, a független és titokzatos királyság, Bhután. Elköszönünk a hazautazóktól, megreggelizünk és Kalimpong érintésével az indiai-bhutáni határ felé tartunk. Útközben fotó- és frissítő stopok. Érkezés az esti órákban. Adminisztráció, majd pihenés következik. Szállás: Phuentsholing.

2. nap: Thimpu

Reggeli után zöldellő hegyek közt kanyarogva jutunk el a 6-7 órányira fekvő Thimpuba, a szélvész gyorsasággal modernizálódó, királyi fővárosba. Útközben már meg-megállunk egy-egy kilátóban, buddhista emlékhelyen, és megkezdhetjük a főprogramunk alatt szerzett információink árnyalását. Itt minden más lesz, mint a környező hatalmas országokban. Az első igazi találkozás ezzel a kétségkívül egyedi kultúrával Thimpuban vár ránk, melyet egyszerre hat át az évezredes tibeti buddhizmus és az indiai „gyarmatosítás” szelleme. Egy hely, ahol tényleg minden egyedinek tűnik az oda látogató európaiak számára. Érkezés után elfoglaljuk szállásunkat és ellátogatunk Tashicho kolostor erődjébe, a bhutáni kormányzat és vallás központjába. Ezek a csodálatos épületek (dzongok) egyedi stílusa könnyen felismerhetővé teszik a bhutáni épületeket a himalájai építészeten belül. Szállás: Thimpu.

3. nap: Punakha

Délutánig tartó programunkon ma sok mindent megnézünk a városban. Így a Timphu felett magasodó, 53 méter magas aranyozott Buddha szoborral, a Zorig Chusum festőiskolával, a Bhután tárgyi kultúráját őrző helyi múzeummal, a hipermodern textilmúzeummal és egy igazi nemzeti zarándokhellyel, a harmadik királynak szentelt emlék sztúpával ismerkedünk. Késő délután észak felé indulunk a Dochu hágón (3140 m) és jellegzetes bhutáni tájakon át, Punakhába. A hágón festői sztúpák sora és egy sajátos kápolna vár ránk. Magashegyi problémáktól sem itt, sem az út egésze alatt nem kell tartani. Szállás: Punakha.

4. nap: Paro

Reggeli után megismerkedünk a régi fővárossal. A mai napig ide vonulnak vissza télen a szerzetesek. A festői kolostorerődnél találkoznak a Pho és Mo folyók, igazán békés vidéken járunk. Kora délután továbbutazunk Paro városkája felé. Útközben rövid időre magunk mögött hagyjuk autóinkat és egy szépséges zöld völgyön keresztül sétálunk el a 15. századi „Őrült szent”, Drugpa Künli kolostorához, amihez a mai napig termékenységi hiedelmek sora kötődik. Sajátos élmény az óriás falloszokkal telefestett falusi házak között elérni a kolostort, ahol további meglepetések várnak ránk. E különleges spirituális hagyomány minden odautazóban komoly emlékeket hagy. Az út hátralévő részében a paroi buddhista tantrikus központba, a Rinpung dzongba is ellátogatunk, valamint a paroi Nemzeti Múzeumba. Estére érkezünk meg Paroba, Nyugat-Bhután második legfontosabb városába. Szállás: Paro.

5. nap: Tigrisfészek kolostor

A mai nap gazdag program vár ránk Paroban és környékén. Reggel felkapaszkodunk a sziklafalra épült, csodálatos panorámájú Tigrisfészek kolostorhoz (ami Guru Rinpocse egyik kegyhelye; az alsó kilátóban tea fogad minket és bámulatos kilátás, az edzettebbeket pedig a felső kilátó várja és maga a kolostor - a túra összesen 3,5-4 órás, kicsit megerőltető, de nagyon megéri!). Visszaúton megállunk a 7. században épült Kyichu Lhakhang templomnál, majd esti séta során egyénileg lehet Paro főutcáját, boltocskáit felfedezni. Szállás: Paro.

6. nap: Delhi

Reggeli után Delhibe repülünk. Transzfer a szállodába, majd a menetrend függvényében délután
opcionális városnézési lehetőség. Szállás: Delhi (Éjszaka indulunk a repülőtérre).

7. nap: Érkezés

Átszállással érkezés Budapestre a déli órákban.