Bhután eldugott királyságában

7 nap a világ egyik legkülönlegesebb buddhista országában, hosszabbítás a Kelet-India és Bengália legszebb vidékein úthoz

1. nap: Phuentsholing

Fantasztikus kelet-indiai kalandjaink után egy igazi ínycsiklandozó desszert következik, a független és titokzatos királyság, Bhután. Elköszönünk a hazautazóktól, megreggelizünk és Kalimpong érintésével az indiai-bhutáni határ felé tartunk. Útközben fotó-és frissítő stopok. Érkezés az esti órákban. Adminisztráció, majd pihenés következik. Szállás: Phuentsholing.

2. nap: Thimpu

Reggeli után zöldellő hegyek közt kanyarogva jutunk el a 6-7 órányira fekvő Thimpuba, a szélvészgyorsasággal modernizálódó, királyi fővárosba. Útközben már meg-meg állunk egy-egy kilátóban, kisebb kolostorban és megkezdhetjük a fő programunk alatt szerzett információink árnyalását. Itt minden más lesz, mint a környező hatalmas országokban. Az első igazi találkozás ezzel a kétségkívül egyedi kultúrával Thimpuban vár ránk, melyet egyszerre hat át az évezredes tibeti buddhizmus és az indiai „gyarmatosítás” szelleme. Egy hely, ahol tényleg minden egyedinek tűnik az oda látogató európaiak számára. Érkezés után elfoglaljuk szállásunkat és ellátogatunk Tashicho kolostor erődjébe, a bhutáni kormányzat és vallás központjába. Ezek a csodálatos épületek (dzongok) egyedi stílusa könnyen felismerhetővé teszik a bhutáni épületeket a himalájai építészeten belül. Szállás: Thimpu.

3. nap: Punakha

Délutánig tartó programunkon ma sok mindent megnézünk a városban. Így a Nemzeti Könyvtár buddhista kézirataival, a Zorig Chusum festőiskolával, a Bhután tárgyi kultúráját őrző helyi múzeummal és egy igazi nemzeti zarándokhellyel, a nagy királyok emlék sztúpájával. Késő délután észak felé indulunk a Dochu hágón (3140 m) és jellegzetes bhutáni tájakon át, Punakhába. A hágón festői sztúpák sora és egy sajátos kápolna vár ránk. Magashegyi problémáktól sem itt, sem az út egésze alatt nem kell tartani. Szállás: Punakha.

4. nap: Paro

Reggeli után megismerkedünk a régi fővárossal. A mai napig ide vonulnak vissza télen a szerzetesek. A festői kolostorerődnél találkoznak a Pho és Mo folyók, igazán békés vidéken járunk. Kora délután továbbutazunk Paro városkája felé. Útközben rövid időre magunk mögött hagyjuk autóinkat és egy szépséges zöld völgyön keresztül sétálunk el a 15. századi „Őrült szent”, Drugpa Künli kolostorához, amihez a mai napig termékenységi hiedelmek sora kötődik. Sajátos élmény az óriás falloszokkal telefestett falusi házak között elérni a kolostort, ahol további meglepetések várnak ránk. E különleges spirituális hagyomány minden odautazóban komoly emlékeket hagy. Az út hátralévő részében további tantrikus központokba is belátogatunk, így a Simtokha és Rinpung dzongokba. Estére érkezünk meg Paroba, Nyugat-Bhután második legfontosabb városába. Szállás: Paro.

5. nap: Tigrisfészek kolostor

Gazdag program Paroban és környékén. Reggeli felkapaszkodás a leírhatatlan Tigrisfészek kolostorhoz (Guru Rinpocse kegyhely, teázás az alsó kilátóban. Edzettebbek felmehetnek a felső kilátóba és magába a kolostorba is. A túra összesen 3,5-4 órás, megerőltető, de nagyon megéri!!), majd viszszaúton megállunk a Drukgyel erőd romjainál, ahol megállították a helyi harcosok a tibeti inváziós hadsereget és Szongcen Gampo templom tankirály 7.században alapított templománál. Szállás: Paro.

6. nap: Delhi

Reggeli után Delhibe repülünk. Transzfer a szállodába, majd a menetrend függvényében délután opcionális városnézési lehetőség. Szállás: Delhi (Éjszaka indulunk a repülőtérre).

7. nap: Érkezés

Dubai átszállás után érkezés Budapestre a déli órákban.

Kult cikkek

Kálacsakra 2014. június, Leh, Ladak, Északnyugat-India

Bizony hangulatokat szeretnénk veletek megosztani. Ezúttal a nemrég befejeződött Kálacsakra beavatás a képek témája. Volt szerencsénk egy csoporttal kint járni a két hetes esemény sorozat első napján és Somogyi Richárd valamint Pálmai Viktor jóvoltából megosztunk veletek pár, szerintünk nagyon érdekes, első kézből származó képet.

Japán ünnepel - 1. rész

Idei Japán nagykörutunkon egy igazán különleges harci fesztiválon is részt veszünk majd Himedzsiben. A Nada no Kenka Matsuri alkalmával hét csapat küzd meg egymással. A fiatal férfiak hatalmas hordozható szentélyekkel a vállukon esnek egymásnak, a cél a másik csapat ledöntése a lábáról. Két részes cikkünk Japán nagy felvonulásait veszi sorra. Agra - Társ az ismeretlenhez