Szudán ismeretlen piramisai - Pótcsoport

9 nap Núbia legszebb vidékein, régész csoportvezetővel a fekete fáraók nyomában

1-2. nap: Budapest - Kartúm

Késő esti érkezésünk és a megérdemelt pihenés után felfedezzük az ezerarcú szudáni fővárost. A nagymecset müezzin-éneke kísér minket Afrika egyik legnagyobb piacára, Omdurmanba. A délutánt a kopt és orotodox templomok közé ékelt néprajzi múzeumban kezdjük, majd a Nemzeti Múzeumban alapos leckét kapunk a régió gazdag történetéről. A kertben újraépített óegyiptomi templomok (!) állnak, amiket a Nasszer-gát emelésekor, az 1960-as években kövenként menekítettek ide a régészek. Lesz min merengeni a pálmák árnyékától hűs korzón, a mellékfolyóit összefűző, hatalmas Nílus partján.

3. nap: Kóstoló a Szaharából

Irány Núbia! A sivatagba vezet utunk, majd ráfordulunk a hírneves Darb el-’Arbain karavánútra – jóleső látvány lesz a minket kísérő Nílus. Az ősi keresztény állam, Makuria fővárosába érkezünk Dongolánál, a nap végére pedig elérjük a rejtélyes Kermát.

4. nap: Egyiptomi fáraók kéznyoma és Kerma - a bronzkori Núbia szíve

Kerma az ókori Egyiptom nagy riválisa, az Afrika mélyére hatoló kereskedelmi utak vámszedője. Az ötezer éves város lenyűgöző romjai és halomsírjai után Tombosz és Szoleb felé tartunk. Itt a Núbiát igába hajtó egyiptomi fáraók templomaiban kerengünk majd.

5. nap: Amon isten szülőhelye

A Kerma–Karima közti sivatagi út jutalma a Dzsebel Barkal. Ez a magányos sziklatömb a fáraókat védelmező ureusz-kígyó alakjában tetszeleg, a környező templomok faragott kövei istenek és uralkodók hőstetteit suttogják. A naplemente arany fényben végre megpillantjuk az első núbiai piramisokat is!

6. nap: A fekete fáraók nyomában

Ezt a napot Núbia (Kús) harcos uralkodóinak szenteljük. A legendás fekete fáraók piramisai és ragyogó színekkel festett sírkamrái várnak ránk Nuriban és El-Kurruban. Talán még a Dzsebel Barkal megmászására is jut időnk, pazar kilátással a rommezőre és a Nílus negyedik zuhatagára.

7. nap: A Bayuda-sivatag bazaltja

A Bayuda hív! Egész napos utunk során gyönyörködünk a porló homokból kibukkanó ébenfekete vulkáni kőzetek formáiban. A világ egyik legelhagyatottabb részén vágunk át, szinte halljuk majd a földkéreg reccsenő-roppanó tektonikus zaját.

8-9. nap: Meroé piramismezői

A bronzkori Kerma, a vaskori Kús után Meroé birodalmában járunk. Afrikai és egyiptomi stílusokat vegyítő, még álló épületek, gigantikus víztározók nyomai, égbe törő piramisok tucatjai! Felejtsük el az árusoktól hemzsegő világörökségi helyszíneket, a sivatag csendjében lesz módunk ámuldozni. Talán utoljára láthatjuk e módon Meroé, Naga és Mussawarat méltóságteljes romjait az egyre divatosabb szudáni turizmus új hullámai előtt. A gazdag programot követően ismerősként köszöntjük majd Kartúmot, ahol elbúcsúzunk ettől a csodálatos országtól.

Kult cikkek

Virunga, az utolsó hegyi gorillák otthona

Virunga az utolsó 700 hegyi gorilla hazája, lávától vörös vulkánok és elképesztően zöld őserdők földje, a Kongói Demokratikus Köztársaság dísze, melyet 1979 óta az UNESCO világörökségi státusza véd. Egy igazi 21. századi sztori és Leonardo DiCaprio kellett hozzá, hogy ismét Afrika legrégebbi nemzeti parkjára figyeljen a világ.