Mezopotámia ízei és lakói - Kelet-Törökország

7 napos gasztronómiai- és kulturális kaland török-, szír-, örmény konyhával, eldugott kolostorokkal és hegyekkel

1.. nap: Gaziantep utcáin

Isztambuli átszállással utazunk Budapestről Gaziantepbe, amely egyszer már kiérdemelte a UNESCO Kreatív Városa címet, kifejezetten a gazdag kulináris hagyományai miatt! Szállásunk a város központjában található, többszáz éves kőházakban kialakított boutique hotelben lesz. Egy rövid pihenő után rögtön bele is vetjük magunkat a helyi konyha gyönyöreibe és vacsoránkat egy olyan étteremben fogyasztjuk el, ami kifejezetten autentikus, házias ételeket kínál. Szállás: Gaziantep

2.. nap: Fürdők - múzeumok - bazárok

Dél-Kelet Törökországban már reggelire is meglehetősen nehéz fogások kerülnek az asztalra, most sem lesz ez másképp. Több mint 6 órán át főzött báránylevessel kezdjük a reggelt, hogy meglegyen a kellő energiánk az egész napos városnézéshez. Ezen a napon bejárjuk a város közepén található várat, a hamam múzeumban megismerkedünk a fürdőzési szokásokkal, a gasztronómiai múzeumban a város kulináris kultúrájának történetével, sőt ebédünket magunk fogjuk elkészíteni a legjobb helyi főzőiskolában! Végigjárjuk a világ egyik legnagyobb mozaik múzeumát, baklavát kóstolunk, iszunk egy teát a régi örmény negyedben és még vásárlásra is lesz időnk a rézművesek bazárjában! Az estét pedig egy ódon kereskedőházban kialakított étteremben zárjuk! Szállás: Gaziantep

3.. nap: Urfa és Ábrahám pátriárka hagyományai

A törökök legfontosabb étkezése kétségtelenül a reggeli, így mielőtt útnak indulnánk a következő városba, nem maradhat ki egy igazán bőséges, több mint 30 fajta ételből álló étkezés sem. Ezután busszal átmegyünk Şanlıurfába, mely Törökország egyik legkonzervatívabb és legvallásosabb városa, ugyanakkor a keresztények számára is érdekes látnivalókat tartogat. Olyan zarándokközpontok is útba esnek, mint Ábrahám szülőhelye. Bejárunk még rejtett szentélyeket, örmény templomból mecsetté alakított épületeket, a helyi várat, napközben kóstolunk híres urfai kebabot, este pedig egy tradicionális élő zenés est keretében fogyasztjuk el a vacsoránkat (opcionális). Szállás: Urfa

4.. nap: A kezdet bűvöletében: Göbeklitepe és Harrán

A délelőttöt a fűszerek, színek, illatok kavalkádjában töltjük a bazárban s természetesen bevásárolunk a híres urfai paprikából, majd ellátogatunk a város gasztronómiai múzeumába is! Ebédre a vár alatt egy barlangban található étterembe térünk be, ahol további urfai autentikus ételeket kóstolunk végig, majd folytatjuk utunkat Göbeklitepébe, ahol az emberiség eddig ismert legkorábbi körtemplomai találhatóak. Ezután ellátogatunk a több mint 3000 éves múlttal rendelkező Harrán városában, ahol megnézzük az agyagból tapasztott „méhkaptár”-házakat. Este érkezünk Mardinba, az egykori Mezopotámia egyik legészakibb városába, ahol autentikus vacsoránk után egy a régi városrészben kialakított boutique hotelben szállunk meg. Szállás: Mardin

5.. nap: Mardin óvárosában

Ezt a napot teljes egészében Mardin csodás régi városrészének szenteljük, ahol sorra látogatjuk az egymás mellett található mecseteket, templomokat, monostorokat, keresztények által üzemeltetett hangulatos borozókat és természetesen végigkóstoljuk és szagoljuk Mardin különlegességeit, a természetes pisztácia-szappantól kezdve a pörkölt csicseriborsón át a speciális kávékeverékekig. Ebédre pedig betérünk a leghíresebb helyi étterembe, amelynek célja, hogy az autentikus ételeket új tálalásban, elegáns környezetben mutassa be a vendégeknek pazar panoráma mellett. Délután továbbindulunk a Nemrut-hegy felé, ahol megpihenünk következő napi túránkig.

6.. nap: A Nemrut-hegyen

Reggeli után még napfelkelte előtt sétálunk fel a Nemruthegyre, ahol számos görög és perzsa isten szobrait találjuk és amely helyet ie. az 1. században gasztronómiai és vallásos célokra is használhattak az ott lakók. A túrát követően, útnak indulunk Törökország talán legsokszínűbb városába, Antakyaba, közben egy rövid ebédre megállunk, majd folytatjuk utunkat. Meglátogatjuk a barlangtemplomot, ahol a hagyomány szerint Péter apostol tanított, a szállás átvétele és egy kis pihenő után rögtön elmerülünk a város látnivalóiban. Egy helyi kávézóban az úgynevezett haytali desszertet kóstoljuk meg, majd pedig egy kellemes vacsorával zárjuk ezt a csodás napot. Szállás: Antakya

7.. nap: Antakya varázslatos ízei

Reggelinket az Antakya Kahvalti Eviben, a belváros szívében költjük el, majd sétát teszünk a régi városnegyedben és ezekkel a szép élményekkel indulunk haza.

katalógus letöltése (PDF, 15 MByte)