Peru a Szent völgytől a Titicaca-tóig

13 napos kaland a Csendes-óceántól az Andokig, Arequipával, magashegyi tóval, Machu Picchuval, kondorokkal

1. nap: Repülőúton Latin-Amerikába

A kora reggeli órákban Budapestről repülünk, amszterdami átszállással a déli Amerika legmisztikusabb célállomására, Peruba. Érkezés még ezen a napon az esti órákban. Szállás: Lima

2. nap: Arequipa fehér városa és a kondorok útja

Korai reggeli után Dél-Peru legjelentősebb központjába, Arequipába repülünk. Az elegáns koloniális városban közelebbről is megismerkedhetünk a spanyol katolikus örökség különféle formáival. Olyan kiemelkedő látnivalók várnak ránk, mint a Szent Katalin apáca kolostor különleges színekre festett komplexuma vagy a Museo Santuarios Andinos, ahol Juanita, a késő inka korban feláldozott kislány múmiája is megtekinthető. Délután továbbindulunk az Andok mélyébe és romantikus buszozással jutunk el a monumentális Colca kanyonhoz. A kondorok útja egy majd 5000 méteres hágón is átvezet bennünket, ahol a környék vulkánjainak világa tárul elénk. Szállás: Chivay (3600 m)

3. nap: Keselyűlesen a Colca kanyon peremén

Hajnalban kezdődik a programunk Chivaytól nem messze. Lábunk alatt a világ egyik legmélyebb kanyonja, fejünk fölött az Andok havas csúcsai, a Chachani és az Ampato. Kitartóan várjuk, hogy egy három méter szárnyfesztávolságú, andoki kondor elhagyja fészkét hogy lencsénk végére kerüljön. A remek délelőtt után visszatérünk Arequipába. Pihenő, szabad séta lehetőség a városban. Szállás: Arequipa

4. nap: Ahol az inkák születtek- a Titicaca-tó

Reggeli után indulunk a fantasztikus Titicaca-tó felfedezésére. Délelőtt elhagyjuk Arequipát és hosszú úton felutazunk a tóhoz, átkelünk a bolíviai határon és elfoglaljuk szállás helyünket Copacabana kis zarándokfalujában. Akklimatizációs pihenés a 3900 méteres magasságon. Szállás: Copacabana.

5. nap: A Nap- és Hold szigeteken

Reggeli után hajóra szállunk, a Nap- és a Hold szigetekre tartunk. Itt már az inkák nyomait kutatjuk gyönyörű sétás programunkon. Délután elsétálunk a falu híres zarándoktemplomához is, a Golgotáról pazar a kilátás a tóra. Szállás: Copacabana

6. nap: Keresztül az Altiplanon

Kora reggel buszunkkal Cusco felé, az Andok szívébe indulunk. Útközben megtekintjük Racchit, Wiracocha templomát, átkelünk a 4319 m magas La Rayahágón. Késő estére érjük el a várost. Szállás: Cusco.

7-8. nap: Cusco lejtős utcáin

Sok pihenéssel egybekötött kétnapos program a különleges, spanyol és indián építészeti hagyományokat ápoló hegyi városban. A csodálatos barokk főtér és a jezsuita templom után bekukkantunk Koricancha Nap-templomába is és megismerkedünk az Inka Múzeummal. Erősen ajánlott némi street food élményeket is szerezni és ajándékok után nézni San Blas kortárs művészeti negyedében. Szállás: Cusco.

9. nap: Az inka Szent-völgy romvárosaiban

Lenyűgöző nap következik az Urubamba-folyó völgyében. Pisac indián piacának színes forgataga után, a Vilcabamba őserdő ölelte Ollantaytambo romvárosa következik, ahol az első mélyebb ismeretséget kötjük meg az inkák spirituális és építészeti hagyományaival. Szállás: Ollantaytambo.

10. nap: Vonatút Aguas Calientesbe

Délelőtt hegyi kisvonattal utazunk Aguas Calientes kisvárosába. Pihenés, egyéni termál fürdő látogatás. Opcionális lehetőség: megszakítva a vonatutat gyalog indulhatunk neki a felejthetetlen Inka Ösvénynek egészen a napkapuig, ahol már a Machu Picchu hever a lábaink alatt. A 4,5-7 órás nehéz hegyi túrán a régi inka zarándokúton 2100 méterről 2550 méterre emelkedünk gyönyörű hegyek és romterületek között. Alattunk az Urubamba folyó kanyargós völgye, fölöttünk a Keleti-Andok erdős, havas csúcsai (a csoport két része este találkozik újra a szálláson). Szállás: Aguas Calientes.

11. nap: Szakrális központ az Andokban- a Machu Picchu

Reggeli után minibusszal közelítjük meg az inkák titokzatos, lépcsőzetes szellemvárosát, Machu Picchut, ahol a nagyszerű helyszín segít megérteni egy elveszett, de máig fénylő kultúra szellemi örökségét. Kora délutánig időzünk a lenyűgöző városban, 2500 méteres átlagmagaságban, ami kimondottan üdítően hat cuscói tartózkodásunk után. A kondor alakú szakrális helyszín minden irányból gyönyörű, helyi vezetőnkkel igény szerint a legalaposabban ismerkedhetünk meg a prekolumbián hagyományokkal. Estére busszal, majd kisvonatunkkal visszatérünk Cuscóba. Szállás: Cusco.

12-13. nap: Hazautazás Európába

Reggeli után a repülőtérre, majd Limába indulunk. A hosszabbítást választók pedig megkezdik az Amazonas mélyének feltérképezését. Igény esetén különleges opcionális programon és búcsúebéden vehetünk részt, magyar vezető nélkül. Mindkét esetben a részleteket kérje az utazásszervezőjétől. Éjszaka a választott repülési osztály komfortfokozatán gondolhatunk vissza a szerzett élményekre. Menetrend szerint a késő esti órákban érkezünk meg Budapestre. Viszontlátásra Latin-Amerika!