Latin-Amerika legszebb vidékein: Peru, Bolívia

17 nap kalandozás keresztül Dél-Amerikán a Csendes-óceántól a magashegyi Titicaca-tóig Machu Picchuval, kondorokkal és a Nasca vonalakkal

1. nap: Budapest – Lima

A kora reggeli órákban Budapestről repülünk, amszterdami átszállással a déli Amerika legmisztikusabb célállomására, Peruba. Érkezés még ezen a napon az esti órákban. Szállás: Lima

2. nap: Lima központja és utazás délre

Délelőtt ismerkedés a hideg óceán és a sivatag peremére épített város UNESCO által is védett központjával. Meglátogatjuk a Főteret, a 16. századi Szent János Katedrálist, ahol Lima alapítója, a konkvisztádor Francisco Pizarro is nyugszik , a Főposta épületét (kívülről), a 16. századi Szent Domonkos kolostor relikviáit és a Santa Rosa szentélyt. Kora délután körül tovább utazunk a dél-perui sivatagon át a Paracas Nemzeti Parkba. Szállás: Paracas.

3. nap: A Paracas Nemzeti Park élővilága

Reggel a Humboldt-áramlat hideg vizeire szállunk, hogy közelebbről is megismerhessük a Ballestas- szigetek egyedülálló állatvilágát. Fókák, pingvinek, csérek, szulák és kormoránok a guanóbányászatáról híres sziklaformációkon. Hajónkról szemrevételezzük a legendák övezte, titokzatos Candelabro nevű földrajzolatot is. Délután tovább indulunk. Úton Nazca felé rövid megállót teszünk az Huacachina oázis homokdűnéinél. Opcionális terepjárótúra a homokdűnék között. Érkezés az esti órákban a világhírű Nazca fennsík titokzatos rajzaihoz. Szállás: Nazca

4. nap: A Nazca-vonalak rejtélye

Repülés a fennsík fölött. Egyedi élmény, ahogy a kis gépek szárnyával végig mutogatják nekünk az elhíresült figurákat. Kalandos repülésünk után az ősi Nazca-csatornákkal, aranyművesekkel és fazekasokkal ismerkedünk, majd pihenünk egyet. Szállás: Nazca

5. nap: Arequipa fehér városa

Reggeli után a sivatagos tengerpart mentén utazunk tovább, majd a hegyek felé vesszük az irányt. Késő estére elérjük Arequipát, Dél-Peru legjelentősebb központját. Az elegáns koloniális városban közelebbről is megismerkedhetünk a spanyol katolikus örökség különféle formáival. Szállás: Arequipa.

6. nap: A Szent Katalin kolostor és a kondorok útja

Arequipában olyan kiemelkedő látnivalók várnak ránk, mint a Szent Katalin apáca kolostor különleges színekre festett komplexuma vagy a Museo Santuarios Andinos, ahol Juanita, a késő inka korban feláldozott kislány múmiája is megtekinthető. Délután továbbindulunk az Andok mélyébe és romantikus buszozással jutunk el a monumentális Colca kanyonhoz. A kondorok útja egy majd 5000 méteres hágón is átvezet bennünket, ahol a környék vulkánjainak világa tárul elénk. Szállás: Chivay (3600 m)

7. nap: Keselyű lesen a Colca kanyon peremén

Hajnalban kezdődik a programunk Chivaytól nem messze. Lábunk alatt a világ egyik legmélyebb kanyonja, fejünk fölött az Andok havas csúcsai, a Chachani és az Ampato. Kitartóan várjuk, hogy egy három méter szárnyfesztávolságú, andoki kondor elhagyja fészkét hogy lencsénk végére kerüljön. A remek délelőtt után visszatérünk Arequipába. Szállás: Arequipa

8. nap: Ahol az inkák születtek- a Titicaca-tó

Reggeli után indulunk a fantasztikus Titicaca-tó felfedezésére. Délelőtt elhagyjuk Arequipát és felutazunk a tóhoz, átkelünk a bolíviai határon, majd hajóra szállunk és a Nap-szigetre tartunk. Itt már az inkák nyomait kutatjuk gyönyörű sétás programunkon. Szállásunk Copacabana kis zarándokfalujában lesz 3900-as magasságon. Szállás: Copacabana.

9. nap: Tovább Punóba

Reggel elsétálunk a falu híres zarándoktemplomához, majd megismerkedünk a helyi uro indiánokkal, akik a saját maguk által épített úszó szigeteken élnek felettébb különleges nádhajó készítő tudományukkal, ami annak idején Thor Heyerdahl útjait is segítette. A Taquile-szigeten is sétálunk egyet, majd elfoglaljuk következő szállásunkat a tó partján fekvő Punóban. Szállás: Puno

10. nap: Keresztül az Altiplanon

Kora reggel buszunkkal Cusco felé, az Andok szívébe indulunk. Útközben az Andok Sixtusi kápolnájának számító andahuaylillasi templomot is meglátogatjuk, átkelünk a 4319 m magas La Raya-hágón. Az egyedülálló pre-inka Sillustani romterület chullpáit és Racchi Wiracocha templomát is útba ejtjük. Estére érjük el a várost. Szállás: Cusco.

11. nap: Cusco lejtős utcáin

Reggeli után körbenézünk a különleges, spanyol és indián építészeti hagyományokat ápoló hegyi városban. A csodálatos barokk főtér és a jezsuita templom után bekukkantunk a Wiracocha inka palotája fölé emelt 16. századi katedrálisba és a Koricancha Nap-templomába is és röviden megismerkedünk az Inka Múzeummal. Szállás: Cusco.

12-13. nap: Az inka Szent-völgy romvárosaiban

Lenyűgöző két nap következik az Urubamba-folyó völgyében. Pisac indián piacának színes forgataga után, a Vilcabamba őserdő ölelte Ollantaytambo romvárosa következik, ahol az első mélyebb ismeretséget kötjük meg az inkák spirituális és építészeti hagyományaival. Utunkat még indián falvak és sólepárlók is kísérik, Morayban, Marasban és Chincheróban Szállás: Ollantaytambo.

14. nap: Vonatút Aguas Calientesbe

Délelőtt hegyi kisvonattal utazunk Aguas Calientes kisvárosába. Pihenés, egyéni termál fürdő látogatás. Opcionális lehetőség: megszakítva a vonatutat gyalog indulhatunk neki a felejthetetlen Inka Ösvénynek egészen a napkapuig, ahol már a Machu Picchu hever a lábaink alatt. A 4,5-7 órás nehéz hegyi túrán a régi inka zarándokúton 2100 méterről 2550 méterre emelkedünk gyönyörű hegyek és romterületek között. Alattunk az Urubamba folyó kanyargós völgye, fölöttünk a Keleti-Andok erdős, havas csúcsai (a csoport két része este találkozik újra a szálláson). Szállás: Aguas Calientes.

15. nap: Szakrális központ az Andokban- a Machu Picchu

Reggeli után minibusszal közelítjük meg az inkák titokzatos, lépcsőzetes szellemvárosát, Machu Picchut, ahol a nagyszerű helyszín segít megérteni egy elveszett, de máig fénylő kultúra szellemi örökségét. Kora délutánig időzünk a lenyűgöző városban, 2500 méteres átlagmagaságban, ami kimondottan üdítően hat cuscói tartózkodásunk után. A kondor alakú szakrális helyszín minden irányból gyönyörű, helyi vezetőnkkel igény szerint a legalaposabban ismerkedhetünk meg a prekolumbián hagyományokkal. Délután busszal, majd kisvonatunkkal visszatérünk Cuscóba. Este erősen ajánlott némi street food élményeket szerezni és ajándékok után nézni San Blas kortárs művészeti negyedében. Szállás: Cusco.

16-17. nap: Hazautazás Európába

Reggeli után a repülőtérre, majd Limába indulunk. Igény esetén különleges opcionális programon és búcsúebéden vehetünk részt. A részleteket kérje az utazásszervezőjétől. Éjszaka a választott repülési osztály komfortfokozatán gondolhatunk vissza a szerzett élményekre. Menetrend szerint a késő esti órákban érkezünk meg Budapestre. Viszontlátásra Latin-Amerika!