Peru - Bolivia a Machu Picchutól Tiwanacuig

15 napos kaland a Csendes-óceántól az Andokig, Nasca vonalakkal, indián piacokkal, a világ legszebb magashegyi tavával

A jelenlegi helyzet okozta bizonytalanságok miatt az utat
2021. tavaszára
szervezzük át. A pontos időpont és az ár frissítése előkészület alatt áll. Addig is örömmel vesszük érdeklődésedet, és szívesen tájékoztatunk a részletekről, ha a bal oldalon lévő "Érdekel" gomb megnyomásával és elérhetőséged megadásával lehetőséget adsz nekünk erre.

1. nap: Budapest - Lima

A kora reggeli órákban Budapestről repülünk, párizsi átszállással a déli Amerika legmisztikusabb célállomására, Peruba. Érkezés az esti órákban. Szállás: Lima.

2. nap: Ballestas – Nasca: irány a homokdűnék világa

Reggel a Humboldt-áramlat hideg vizeire szállunk, hogy közelebbről is megismerhessük a Ballestas-szigetek egyedülálló állatvilágát. Fókák, pingvinek, csérek, szulák és kormoránok a guanóbányászatáról híres sziklaformációkon. Hajónkról szemrevételezzük a legendák övezte, titokzatos Candelabro nevű földrajzolatot is. Úton Nazca felé rövid megállót teszünk az Huacachina-oázisban. Itt a hatalmas homokdűnék között fakadó forrás valóságos oázist hozott létre. Megállónk során a bátrabbak kipróbálhatják a négy kerék meghajtású homokjárókat vagy éppen homok boardra pattanhatnak. Szállás. Nasca.

3. nap: Nasca-vonalak felett

Délelőtt felkeressük a Nasca-kultúra sivatagi homokkal borított fővárosát, Cahuachit. Ez után következik a nap és az egész utazás egyik fénypontja, a repülés a Nascavonalak fölött, ahol végig nézhetjük a különleges alakzatokat a gépből. Szállás: Nasca.

4. nap: Keresztül az Andokon

Ezen a napon hosszú ízelítőt kapunk a sivatag és a hegyvidék találkozásából. Átszeljük az Andok nyugati, esőmentes oldalát, hogy 10 órányi kanyargás után megérkezzünk Peru talán legszebb városába, a 2500 m magasan fekvő fehér Arequipába. Szállás: Arequipa.

5. nap: Arequipa fehér városa

Délelőtt olyan kiemelkedő látnivalók várnak ránk, mint a Szent Katalin-apácakolostor és a jezsuiták temploma, de meglátogatjuk a Museo Santuarios Andinost is, ahol Juanita, az inka korban feláldozott kislány múmiája is megtekinthető. Délután pihenés vagy opcionális vidéki Peru túra. Szállás: Arequipa.

6. nap: Cusco lejtős utcáin

Reggeli után Cuscóba repülünk tovább. Némi akklimatizáció után napunkat a különleges, spanyol és indián építészeti hagyományokat ápoló hegyi városban töltjük. A csodálatos barokk főtér és a jezsuita templom után bekukkantunk a 16. századi katedrálisba és a Coricancha Naptemplomába. Később körbejárjuk a Cusco környéki inka romterületeket, a soktonnás kövekből összerótt Saqsawamant, a különös sziklaformációjáról ismert Kenkót, Puca Pucarát, a vörös erődöt, végül a forrásba épített Tambo Machayt. Szállás: Cusco.

7. nap: Az inka Szent-völgy romvárosaiban

Átkelünk az Urubamba-folyó völgyébe. Előbb felkeressük Chinchero inka romjait, majd megcsodáljuk Moray különös teraszait, a Cordillera Vilcabamba havas csúcsait, hogy leereszkedjünk Ollantaytambo romvárosához, ahol mélyebb ismeretséget kötünk az inkák spirituális és építészeti hagyományaival. Szállás: Ollantaytambo.

8. nap: Pihenés a Szent-völgyben

Egész napos pihenés az Andok ölelésében. Opcionális program lehetőség: félnapos lovastúra (kezdőknek is) az Urubamba-völgyben. Szállás: Ollantaytambo.

9. nap: Vonattal vagy gyalog az Inkák ösvényein

Reggeli után vonatra ülünk és nagyon szép útvonalon Aquas Callientesbe utazunk. Séta a városban, pihenés, a boltok és pizzériák felfedezése. Opcionális program: gyalogtúra Inka Ösvényen a Machu Picchuig. A 4,5-7 órás nehéz hegyi túrán a régi inka zarándokúton 2100 méterről 2550 méterre emelkedünk gyönyörű hegyek és romterületek között. Alattunk az Urubamba folyó kanyargós völgye, fölöttünk a Keleti-Andok erdős, havas csúcsai. Szállás: Aguas Calientes.

10. nap: Machu Picchu: szakrális központ az Andokban

Rövid buszúttal jutunk el a városkából Machu Picchuhoz. Kora délutánig időzünk a lenyűgöző helyszínen (2450– 2500 m), az inkák legfestőibb romvárosában, majd visszatérünk Aguas Calientesbe, ahonnan vonattal Cuscoba utazunk. Szállás: Cusco.

11. nap: Irány a Titicaca-tó

Reggel busszal indulunk Punóba (3800 m). 5-6 órás utazás vár ránk részben a Vilcanota folyó völgyében. Az Andok Sixtusi kápolnájának számító andahuaylillasi templom meglátogatása, majd átkelés a 4319 m magas La Rayahágón. Délután megállunk Racchi ősi településén és időzünk kicsit Pucarap re-inka szobrai között. Szállás: Puno.

12. nap: Az igazi Titicaca-tó és a Nap-sziget

Reggeli után átkelünk Bolíviába. Séta Copacabana falu híres zarándoktemplomához, majd áthajózunk a kultikus helynek számított Nap-szigetre (3900 m), ahol rövid sétát teszünk és gyönyörködhetünk a Titicaca panorámájában. Szállás: Copacabana, a tó partján.

13. nap: Bolívia egyik központjában: La Paz

Reggel a frissek felkapaszkodhatnak a Kálvária-dombra gyönyörködni a tóban, majd a 4000 m magas Altiplanón átkelve tovább utazunk La Pazba (3600 m), az egészen elképesztő fekvésű bolíviai óriásvárosba. Útközben megállunk Tiwanacuban, Bolívia legnagyobb és legérdekesebb romvárosában. Este séta a városközpontban. Szállás: La Paz.

14-15. nap: hazautazás

A nap folyamán visszarepülünk Limába, napközben opcionális városnézés, majd este következhet ismét az óceán átrepülése, de ezúttal hazafelé.

katalógus letöltése (PDF, 15 MByte)