Kelet- és Dél-Kína rejtett arcai

16 nap a Kelet szent hegyei és monumentális városai mentén Shanghaitól Hongkongig

1-2. nap: Indulunk Kelet-Ázsiába

A délutáni órákban gépre szállunk és elrepülünk dubai átszállással Shanghaiba, Kína gazdasági fővárosába. Éjszaka a gépen. Délutáni szállodai transzferünk és a szobák átvétele után elindulunk egy kellemes benyomást szerezni a 15 milliós metropoliszról. A Pu (Huangpu)-folyó keleti partja, a Pudong az, ahol a város a ’90-es évek közepétől terjeszkedni kezdett. Közel 20 éve a karcsú gömbmodulos űrrakétára hajazó Kelet Gyöngye TV torony közelében szinte egyedül állt délcegen a pagodatetők által is inspirált Jin Mao torony épülete. A szomszédos kilátókból látni lehetett a távolba kígyózó folyón túl a terpeszkedő várost, az alant groteszkül aprónak tűnő embereket, járműveket. Idővel újabb és újabb felhőkarcolók kezdtek árnyékot vetni a 88 emeletes épületre. A Pudong a világ vezető építész irodáinak játszóterévé vált, és ennek több, mind feljebb törő, mesteri épület lett a gyümölcse. Így ismétlődhetett, hogy miközben az aktuálisan legmagasabb épület kilátószintje kitartóan fogadta a gyorslifteken érkező ámulni vágyókat – komoly bevételt termelve –, a szomszédban már emelkedett is az új kihívó acélcsontváza. Gyönyörű a Shanghai WFC épületének íve, és széterelő nyílása, amiről a sörnyitó becenevét kapta. Jelenleg az elegánsan csavarodó Shanghai Torony a legmagasabb. Sétánk alatt közelebb kerülünk ehhez a viharosan fejlődő városrészhez. Szállás: Shanghai

3. nap: Shanghai ultramodern negyedei

Egész napos program keretében ismerkedünk tovább a város üzleti negyedével, régi részeivel, templomaival, kertjeivel, piacaival. Szállás: Shanghai.

4. nap: Hongcun - Xidi és a kínai vidék

Reggeli után ultramodern vonatunkra szállunk és elindulunk az óriás ország belseje felé. Cél Kína legszebbnek tartott hegyvidéke, középpontjában a Huangshannal, ami 1800-as magasságával nem olyan magas, viszont metszetekre illő szépsége és a körülötte elterülő ősi táj egzotikuma mégis kiemelkedővé teszi. Napi programunk része még Hongcun és Xidi világörökségi falvainak meglátogatása, ahol pillanatokra megérezhetjük a régi idők dicsőségét. Szállás: Tunxi

5. nap: A Sárga Hegy csipkés óriásai

Egész napos buszos, sétás, libegős program a Huangshan Nemzeti Park lenyűgöző területén. Szállás: Tunxi

6. nap: A Yangce torkolatvidéke

Reggel egészségügyi sétát teszünk Tunxi régi főutcáján, majd némi pihenő után express vonatútra indulunk Hangzhou felé, a Nyugati-tó partjára. A Jangce - delta költőket és festőket megihlető, pagodákkal, templomokkal, kertekkel pettyezett vidék, mely időközben az UNESCO listára is joggal felkerült. Szállás: Hangzhou

7. nap: Tea és buddhizmus a Nyugati-tónál

Gyönyörű napunk lesz ma. Keresztül vágunk hajóval a tavon és nagyszerű látnivalókkal szabdaljuk fel a napot. Ilyen lesz Lingyin csan buddhista temploma és Longjing teaültetvényei. Szállás: Hangzhou

8. nap: A Wudang-hegy lábainál

Ma délelőtt újra próbálhatjuk a rohamosan modernizálódó Kína legfrissebb fejlesztéseinek egyikét, a gyorsvasutat. Európai kényelemben utazhatunk következő állomásunkra is, Wuhan városába, ahonnan rövid pihenő után saját buszunkkal indulunk a hegyvidéki Kína mélye felé. Érkezés a Karate Kid című Jackie Chan film egyik forgatási helyszínére, a Wudang-hegy lábaihoz. Talán az egész, kontinensnyi országot figyelembe véve az egyik legromantikusabb táj vesz körül Bennünket. Szállás: a hegy lábánál

9. nap: Tai Chi és templomok a hegyen

Reggeli után interaktív módon ismerkedünk meg a kung-fu helyi, speciális irányzataival, majd némi templom- és kolostortúrára indulunk a hegyen. Először a Ming régmúltjába visszavezető Taizipot látogatjuk meg, majd egy kellemes zöld tea után a Bíbor Felhő Templomban ismerkedünk meg közelebbről a taoista tanításokkal. Szállás: a hegyen

10. nap: Jinding séta és vissza Wuhanba

Ma ismét aktív napunk lesz. Reggeli után némi gyalogos és buszos program keretében átvágunk a hegyeken. A csodálatos természeti környezet és a jó társaság feledhetetlenné teszik az utat. A nap végén visszautazunk Wuhanba és ott töltjük az éjszakát. Szállás: Wuhan.

11. nap: Le délre

Reggel újra vasútra ülünk és egy nagyszerű városba vezet utunk, nevezetesen Dél-Kína egyik regionális központjába, Guilinbe, a kétezer éves kereskedelmi csomópontba. Érkezésünk után néhány órás ismerkedő sétára indulunk a karsztformációiról ismert helyen. Bekukkantunk a Nádsíp-barlangba és elmerülünk kicsit a színkavalkádban, majd lebaktatunk a folyópartra, az Elefánt (Ormány) sziklához. Szállás: Guilin

12. nap: A Li-folyón

Reggeli után vízre szállunk és akvarellbe illő tájon, cukorsüveghegyek között hajózunk le a Li folyón egészen Yangshuo kisvárosáig. A festői kínai vidék sétálásra, kirándulásra és kerékpáros túrára egyaránt alkalmas. Délután különféle opcionális programok között válogathatunk kedvünkre. Akinek kedve van, akár az éjszakai halászatba is belekóstolhat. Szállás: Yangshuo.

13. nap: Longji teraszai és a “hosszúhajú” törzs

Reggeli után a vidéki Kína még távolabbi tájaira is elmerészkedünk. Busszal jutunk el a káprázatos zöld teraszokkal ölelt Longjiba. Itt és a környéken nem csupán a tea- és rizsültetvényeket vehetjük testközelből szemügyre, de meglátogatjuk a vörös yao nemzetiséghez tartozó „hosszúhajú” törzs egy falvát is. Szállás: Longji, vendégházban.

14. nap: Átutazás a fénylő Hongkongba

Reggelink után terasz programra indulunk, majd a délutáni járattal Hongkongba, az egykori brit gyarmati központba repülünk. Szállás: Hongkong.

15-16. nap: A kínai kaland zárónapja és hazautazás

Ezúttal egy más fajta Kína vár ránk. Egész napos program Hongkong szívében: a brit gyarmati örökség modern épületei, parkok és kétszintes villamosok, Aberdeen, Viktória-csúcs. Hajózás egy sampan fedélzetén az öböl hullámain. Csodálatos zárónapja ez kínai kalandunknak. Éjszaka a reptérre indulunk és átszállással hazarepülünk. Viszlát Ázsia!