Yünnan és az Ezer Elefánt Királysága

14 nap a régi Kína legszebb városaitól, Yünnan és Észak-Laosz hegyein keresztül Luang Prabangig

1-2. nap: Elrepülés Kínába

Budapestről átszállásokkal Kunmingba repülünk, érkezés másnap. Szállás: Kunming.

3. nap: A varázslatos Kőerdőben

Reggel a különleges mészkő formációiról ismert Kőerdőbe látogatunk, 30 méter magas kőpillérek labirintusában barangolunk, majd egy színes madár- és virágpiac következik. Délután északabbra, Lijiangba repülünk, ahol a következő napokban a naxi nemzetiség életével és hagyományaival ismerkedünk, lenyűgöző természeti tájakon átutazva. Szállás: Lijiang.

4. nap: A világörökség Lijiang óvárosa

Hangulatos séták a világ egyik legszebb fekvésű városában: Lijiangban. Meglátogatjuk a Mu család rezidenciáját, majd a Fekete Sárkány tavat és Shuhe falucskát. Szállás: Lijiang.

5. nap: Kelet-Tibet tövében

Kirándulás Baisha falujába, látogatás a buddhista Yufeng kolostorban, majd zarándoklat a Jáde Sárkány-hegyre. Szállás: Lijiang.

6. nap: Kaland a Szökkenő Tigris szorosban

Ma a Jangce felső folyásához utazunk, majd túra több ezres hegyormok alatt: barangolás a drámaian gyönyörű Szökkenő Tigris szorosban. Szállás: Lijiang.

7. nap: Lijiangból Daliba a teakereskedelem ösvényein

Lijiangból délnek indulunk, ismerkedés a bai nemzetiség régiójával: Shaxi városka, a ló- és teakereskedelem egykoron fontos állomása, Shizhong templom, Shibao barlangszentélyek, majd érkezés Daliba. Szállás: Dali.

8. nap: Dali festői tájain

Behajózunk az Erhai-tavon, majd megcsodáljuk a messze földön híres Három pagoda kecses épületeit. Délután a hangulatos Xizhou városka festői utcáin barangolunk. Szállás: Dali.

9. nap: Átkelés Laoszba

Daliból Yünnan déli részébe, Jinghongba repülünk, majd szárazföldi határátkelés Laoszba. Estére érünk Muang Xai városkába. Szállás: Muang Xai.

10. nap: Észak-Laosz vadregényes vizein

Egész napos kaland csónakon a Nam Ou folyón. Csodálatos karszt sziklák között „evezünk” délnek Muang Khua kikötöjéből Nong Khiaw városkáig, megállókkal kis Khamu törzsi falvakban. Éjszaka a rendkívüli hangulatos észak-laoszi kisváros folyóparti bungalóiban. Szállás: Nong Khiaw.

11. nap: Az Ezer Buddha barlangjától Luang Prabangig

Hajnali látogatás – akár biciklin – a városka zöldség-, gyümölcs- és állatpiacán, majd látványos autózás szerpentineken a Mekong partjáig. Felmászunk a Pak Ou barlangokhoz: több ezer Buddha szobor rejtekhelye. Naplementekor hajón érkezünk Luang Prabangba, Indokína talán legbájosabb városába. Szállás: Luang Prabang.

12. nap: Luang Prabang: mese a Mekong partján

Egész napos barangolás Luang Prabangban: sztúpák, watok, sáfrányszínbe bújt buddhista szerzetesek, árkádos francia gyarmati házak, majd kirándulás az esőerdőbe rejtett, óriási Kuang Si vízeséshez. Szállás: Luang Prabang.

13-14. nap: Búcsú az ismeretlen Ázsiától

Hajnalban részt veszünk a szerzetesek alamizsna gyűjtő felvonulásán, majd szabadprogram. Délután átszállásokkal hazarepülünk.