A Fülöp-szigetek trópusi világa

Vigan világörökségétől, rikító zöld rizsteraszok mentén a rejtelmes Csokoládé-hegyekig

1-2. nap: Budapest – Manila

Elrepülés Budapestről, érkezés Manilába a délutáni órákban.

3. nap: Manila

Reggeli után városnézés a nyüzsgő ázsiai metropoliszban: barangolás az Intramurosban, a középkori erődített városnegyedben és a Fort Santiago erődben, a spanyol gyarmatbirodalom legerősebb keleti bástyájában. Látogatás a barokk St. Augustin katolikus templomban, a Rizal parkban, a 2. világháborús American Memorial Parkban,és Makati-ban, a város modern üzleti központjában. Délután szabadprogram. Szállás: Manila.

4. nap: Manila – Banaue

Ma megkezdjük kalandozásainkat Luzon hegyvidéki részein. Mintegy 9 órás utazás rizsföldek és folyók mentén, hegyi falvakon keresztül, átkelés a Dalton hágón, számtalan fotóstoppal. Megállunk a Pinatubo vulkán miatt félig eltemetett templomban is, Bacolorban. Naplementére érünk Banaueba. Szállás: Banaue.

5. nap: Banaue – Sagada

Reggeli után megkezdjük barangolásainkat Banaue és Hapao kétezer éves rizsteraszainak földjén, az ifuagó törzs vendégségében. A fülöp-szigeteki Kordillerák különleges elrendezésű, hihetetlen látványt nyújtó rizsteraszai mintegy 10 000 négyzetkilométernyi területen helyezkednek el, átlagosan 800-2000 méteres magasságban, de a legmagasabban fekvő teraszok és falvak között akár 1000 méteres szintkülönbség is lehet. A teraszok évezredekre visszatekintő hagyományos technológiákat és alakzatokat őriznek, a művelésükkel kapcsolatos ismeretek különleges rituálékon keresztül maradtak fenn. A rizsteraszok 1995 óta az UNESCO világörökségi helyszínei között szerepelnek. A risztermesztésnek szentelt táj felfedezése után Sagadaba utazunk. Szállás: Sagada.

6. nap: Sagada – Vigan

Látogatás Sagada „függő koporsóinál”! Benézünk a bontoc törzsi múzeumba is. A hangulatos hegyi falu melletti barlangrendszer bejáratánál több száz koporsó meredezik a sziklafalakról. A felfelé temetkezés e különleges ősi szokását Kínában, Indonéziában és a Fülöp-szigeteken a helyiek a mai napig megőrizték. A hagyomány szerint az elhunyt még életében, saját magának vájta ki egy farönkből koporsóját, a holttestet a temetés előtt pedig több napos toron füstölték, mielőtt a barlangok falára, vagy a sziklákra illesztett koporsókba helyezték. Az ősök hite szerint a hozzátartozó így közelebb került a mennyhez. Délután Viganba utazunk megállóval a lenyűgöző, dombtetőre épült Santa Maria templomnál, megcsodálva annak gyönyörű, barokk tégla homlokzatát. Szállás: Vigan.

7. nap: Vigan – Manila

Reggeli után elindulunk felfedezni Vigant, a Világörökség részét képező városkát, melynek romantikus hangulata a spanyol gyarmati időszakot idézi. Délután Laoagból visszarepülünk Manilába. Szállás: Manila

8. nap: Manila - Alona Beach

Reggeli után Bohol szigetére indulunk. Transzfer az Alona Beach-re, élvezzük trópusi szigetünk tengerpartját és hotelünk kényelmét. Szállás: Alona Beach.

9-10. nap: Csokoládé-hegyek

Az első nap fénypontja a rejtélyes Csokoládé-hegyek felfedezése. A sok száz, szabályos kúp vagy félgömb alakú dombocska eredetét a mai napig homály fedi. A különleges természeti jelenség bejárása után egy újabb érdekesség vár rank: találkozás a fülöp-szigeteki koboldmakival. Az egyik legkisebb főemlős magassága mindössze 10-15 cm, testtömege pedig 80-160 g. A koboldmaki legfeltűnőbb ismertetőjelei a hatalmas szemei, melyek akár 16 mm szélesek is lehetnek. Ezek az aránytalanul óriási szemek ráadásul rögzítettek üregükben, a koboldmaki azokat mozgatni nem tudja, fejét viszont 180 fokban is képes elfordítani. A trópusi őserdők sűrű növényzetében és a bambuszhajtásokon élő kisállattal való megismerkedés után motorcsónakokba szállunk és behajózunk a Loboc-folyón. A fedélzeten ebédelünk és gyönyörködünk a tájban. A következő nap pihenés következik, illetve opcionális program keretében elmehetünk delfin lesre. Este immár közös program keretében szentjános bogár (fire-fly) nézésre indulunk. Egyedi program. Szállás: Alona Beach.

11-12. nap: Bohol – elutazás

A csodálatos Bohol-szigeten tett kalandozásaink után Manila érintésével haza utazunk.

Kult cikkek

Kálacsakra 2014. június, Leh, Ladak, Északnyugat-India

Bizony hangulatokat szeretnénk veletek megosztani. Ezúttal a nemrég befejeződött Kálacsakra beavatás a képek témája. Volt szerencsénk egy csoporttal kint járni a két hetes esemény sorozat első napján és Somogyi Richárd valamint Pálmai Viktor jóvoltából megosztunk veletek pár, szerintünk nagyon érdekes, első kézből származó képet.

Japán ünnepel - 1. rész

Idei Japán nagykörutunkon egy igazán különleges harci fesztiválon is részt veszünk majd Himedzsiben. A Nada no Kenka Matsuri alkalmával hét csapat küzd meg egymással. A fiatal férfiak hatalmas hordozható szentélyekkel a vállukon esnek egymásnak, a cél a másik csapat ledöntése a lábáról. Két részes cikkünk Japán nagy felvonulásait veszi sorra. Agra - Társ az ismeretlenhez