Japán Foodways - november

11 napos kulináris és kulturális kalandozás föld alatti gourmet piacoktól az utcai kifőzdéken át a Michelin csillagokig

1. nap: Budapest – Osaka

Elutazás Budapestről, európai átszállással Osaka-ba. Érkezés másnap, a délutáni órákban.

2. nap: Délután megérkezünk a kulinária ázsiai fellegvárába - Osakába

A szállás elfoglalása után esti séta Osaka felhőkarcolónegyedében, ismerkedés a Kansai Street Food-dal. Takoyaki és Okonomiyaki a célkeresztben. Szállás: Kyoto

3. nap: Kyoto - az arany - a gésák és a füstös ramen esete a whisky-vel

Ma a Japán kultúra és gasztronómia fővárosába, Kyotóba vezet utunk. A napot az Arany Pavilon templomában kezdjük, majd egy eldugott zen kolostorban a Zen kertek legjavába is kapunk egy betekintést. Az ebédünket Kyotó éléskamrájában, a Nishiki piacon, frissen készült ételek kóstolásával költjük el, közben kapunk egy általános bevezetőt a japán alapanyagokról és elkészítési módokról. A piac végén a híres kyotói lángolt ramen-t is megkóstolhatjuk. 2015-re Japán minden rangos versenyen betört az élvonalba, és megszerezte a világ legjobb whisky-je címet is. Japán első Whisky lepárló üzemében teszünk egy kóstolóval egybekötött látogatást, majd a kyotói főpályaudvar pazar kortárs épületének tetőszerkezetét járjuk be. Szállás: Kyoto

4. nap: Organikus ebéd a hegyek közé rejtett Miho múzeumban - első sushi vacsoránk

Ki gondolná, hogy a világ magán-múzeumainak gyöngyszeme épp a Japán erdők mélyén rejtőzik? Válogatott műkincsek, a hegyek közé ékelt üvegpalotában, a Louvre bővítését is jegyző építész keze nyomán. A múzeum organikus éttermében fogyaszthatunk egy könnyű ebédet, majd az a tízezer shintó kapu templomát, a Fushimi Inari-t látogatjuk meg. Az estét egy történelmi fürdőben tehetjük változatosabbá. Vacsorára a kiváló kyotói sushival ismerkedünk. Szállás: Kyoto

5. nap: Kóbe - a Japán szarvasmarha fővárosa

Délelőtt meglátogatjuk Japán egyik leghíresebb késmanufaktúráját Osaka Sakai városrészében. A világ mesterszakácsainak 92 százaléka rejteget egy japán mester által kovácsolt acélt a konyhájában, ezért bátran kijelenthetjük, hogy sikerült átmenteni az egykori szamurájkard-kovácsok örökségét. Felkapaszkodunk a híres Rokko hegyre egy libegő kabinjában, hogy Japán legnagyobb fűszer- és gyógynövénykertjében, a páratlan panorámájú Nunobiki Botanikus Kertben tegyünk látogatást. Aztán felülírunk mindent, amit eddig a steakről gondoltunk. Egy mesterszakács az orrunk előtt szeleteli fel azt a húst, amiért az amerikaiak tömegesen zarándokolnak a szigetországba. Nem véletlen, a leg-magasabb USDA Prime besorolású húsnak kevesebb, mint tíz százaléka éri el a Kóbe marha legalacsonyabb minősítését. Szállás: Kyoto.

6. nap: Francia-olasz-japán fúzió - két Michelin csillagos teázó

Egész napos városnézés a szamurájok és nindzsák központjában: Kanazawában. Délelőtt Japán leghíresebb kertjében, a Kenrokuenben sétálunk, majd franciaolasz- japán fúziós büfé-ebédünk is lesz a 21. század múzeumában, továbbá zöld tea egy szamuráj egykori rezidenciájában kialakított, két Michelin csillagot érő teázóban. Az estét Japán Edo-kori kisvárosainak gyöngyszemében, Takayamában töltjük, egy pazar hagyományos fürdőszállóban. Szállás: Takayama

7. nap: Takayama - a szamurájok esete a Hida steak-kel - Nagoya

Takayama, egy eldugott hegyi falu a Japán Alpok vonulatai között. A Kóbe marha világuralmának egyik legnagyobb kihívója a Takayama hegyi legelőin nevelkedett Hida marha. A marhát lángolva, sushi formában, vagy steak formában is megkóstolhatjuk. Délután átvonatozunk ismét az Alpok csúcsai alatt Nagoyába, hogy világhírű szénparázson sült, omlós folyami angolnáját is felvegyük a kihagyhatatlan étkek listájára. Szállás: Nagoya

8. nap: Tokió földalatti piacai és kocsmakultúrája

Reggel átvonatozunk az organizált káosz futurista fővárosába, Tokyóba. Asakusában nemcsak a legöregebb alapítású buddhista templomot (Senso-ji), de a közelében található konyhafelszerelésekre szakosodott városnegyedet is alaposan felderítjük, ahol a vörösréz kávékiöntőkön át a damaszkuszi pengéjű konyhakésekig mindent megtalálunk. Aztán a világ legmagasabb műsorszóró tornya, a nemrég átadott Tokyo Sky Tree következik. Délután Tokyo divat- és szórakozónegyedének, a Shibuyának a felfedezése következik. Föld alatti gourmet piacok, a munka utáni stresszoldás tokiói lehetőségei, Maid Café, ahol a japán pincérnők korabeli francia cselédkosztümben szolgálnak fel. Szállás: Tokyo

9. nap: Tokiói öböl - halakkal

A világ legnagyobb választékú Tsukiji halpiacán kezdünk, ahol a bátrabbak rögtön a legfrissebb sushival egészíthetik ki a reggelijüket. Séta az óriás tonhalak és a tenger gyümölcseinek tarka sokasága között. Később hajóra szállunk, hogy átszeljük a tokyói öblöt, és megcsodáljuk a megalopolisz tengerparti látképét. Az érdeklődők a világon egyedülálló virtuális valóság múzeumot is megcsodálhatják (előre jelentkezés, opció!). Hazafelé a vezető nélküli magasvasút röpít minket, hogy elfogyasszuk búcsúvacsoránkat egy tengerre néző felhőkarcoló tetején. Szállás: Tokyo

10-11. nap: Hajnali birkózás és búcsú a szigetországtól

A korán kelő lelkes érdeklődőkkel meglátogatunk egy reggeli szumó edzést, majd felejthetetlen sétát teszünk Tokyo divat-sugárútján, Omote-Sando-n. Délben a Meiji szentély megtekintése következik, a Yoyogi park Elvis-Presley imitátorainak és divatdiktátorainak a kereszttüzében. Délután kivonatozunk a repülőtérre, és búcsút intünk a szigetországnak.

Kapcsolódó kult bejegyzések

Kálacsakra 2014. június, Leh, Ladak, Északnyugat-India

Bizony hangulatokat szeretnénk veletek megosztani. Ezúttal a nemrég befejeződött Kálacsakra beavatás a képek témája. Volt szerencsénk egy csoporttal kint járni a két hetes esemény sorozat első napján és Somogyi Richárd valamint Pálmai Viktor jóvoltából megosztunk veletek pár, szerintünk nagyon érdekes, első kézből származó képet.

Japán ünnepel - 1. rész

Idei Japán nagykörutunkon egy igazán különleges harci fesztiválon is részt veszünk majd Himedzsiben. A Nada no Kenka Matsuri alkalmával hét csapat küzd meg egymással. A fiatal férfiak hatalmas hordozható szentélyekkel a vállukon esnek egymásnak, a cél a másik csapat ledöntése a lábáról. Két részes cikkünk Japán nagy felvonulásait veszi sorra. Agra - Társ az ismeretlenhez

katalógus letöltése (PDF, 15 MByte)